Einde oefening voor opiniemaandblad Pitch?

22 april 2006, 09:57

Einde oefening voor opiniemaandblad Pitch?Startende tijdschriften hebben het niet eenvoudig. Eerder schreven we al dat Brisk Magazine was gestopt met print en zich helemaal ging richten op online. Nu lijkt ook het vorig jaar november gelanceerde opinie-maandblad Pitch in de problemen.

Nog geen enkele weken nadat ze vol enthousiasme een eigen hyves waren gestart, ligt de website er uit en meldt Molblog dat er surseance van betaling is aangevraagd. De drukker, Argo Media Groep, zou in ieder geval nummer 5 uit de planning hebben gehouden omdat er problemen met betalingen zijn.

Is dit het tweede tijdschrift in korte tijd dat stopt met print?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Diederik

    Pitch ken ik niet goed en de link werkte niet bij mij. Aangezien het een opinieblad is, ga ik er vanuit dat het een publiek tijdschrift is. Deze markt is zo enorm verzadigd. Dat Linda erin is geslaagd een succesvol vrouwenblad neer te zetten, heeft alleen met geld en netwerk te maken. Noem mij eens een thema waar niet meer dan twee titels voor bestaan? Ik zet mn geld hooguit nog op b-t-b bladen. Ga zo nog eens checken tav Pitch.


    22 april 2006 om 13:22
    Roy Huiskes – chapter42

    Tsja, het blad had dan ook weinig toekomst had ik na nummer 1 besloten, slechte opmaak, weinig boeiende artikelen, vlees noch vis. Jammer voor diegene die er de boot mee ingaan, maar ik denk dat Nederland hier echt helemaal niets aan mist.


    22 april 2006 om 15:45
    Eric

    Offtopic: is het enkelvoud van Hyves niet gewoon ‘Hyve’? Dus: pitch is een eigen Hyve gestart.


    22 april 2006 om 17:59
    Robert de Boer

    De URL klopt wel meen ik, dus dat zou betekenen dat nu ook de website offline is gehaald..


    22 april 2006 om 18:40
    BasW

    Hé, die URL was eerst van het ter zielen gegane reclamebureau Pitch. Wie wil er een URL met aardstralen kopen?

    En die drukker heeft ernstig veel te maken met Quote en Villa d’Arte volgens mij…


    24 april 2006 om 09:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!