Eerste sprekers Marketingfacts Updates 2015 bekend

31 maart 2015, 09:30

Over minder dan twee maanden gaan de Marketingfacts Updates weer van start. Met de nieuwe reeks heb je toegang tot 6 inspirerende sessies waarbij elke keer 3 specialisten aan het woord komen. Specialisten die aandacht hebben voor de recente wetenschappelijke inzichten en vooral voor ervaringen uit de praktijk belichten per sessie een actueel onderwerpen op het gebied van marketing vanuit diverse perspectieven, zodat je er zelf mee aan de slag kunt in je eigen organisatie. En met trots maken we de eerste sprekers voor deze jaargang bekend.

Sprekers

Marco Derksen is zelfstandig ondernemer in social business op strategisch en adviserend niveau en is een van de belangrijkste gezichten in online marketing. Hij zal tijdens de eerste sessie, de impact van digitalisering op businessmodellen, de deelnemers meenemen in het ingewikkelde huwelijk tussen het internet en (traditionele) businessmodellen. Pas nu, 15 jaar na de grootschalige adoptie van het internet, heeft de ware aard ervan de impact op organisaties die al zo lang werd voorspeld. Hoe speel je daarop in?

Uiteindelijk gaat het daarbij in hoge mate over verandering en het managemenet ervan. Daarom spreekt in deze eerste update ook dr. Thijs Broekhuizen, associate professor in innovatiemanagement & strategie aan de Rijksuniversiteit Groningen en directeur van de masteropleiding strategisch innovatiemanagement aan de faculteit Economie en Bedrijfskunde. Thijs is de expert als het gaat om de manier waarop innovaties worden geadopteerd binnen organisatie.

De sessie marketing automation en de customer journey gaat in op de vraag hoe organisaties het klantcontact organiseren anno 2015. Manfred van Gurchom is manager van de competence group digital customer experience van Capgemini Consulting, het adviesteam op het vlak van customer experience, channel strategy en digital marketing & sales. Wim Rampen is director of customer & brand management bij Delta Lloyd/OHRA en expert op het gebied van fact-based & insight-driven merkpositionering.

Tijdens de sessie psychologie en neuromarketing zal Ronald Voorn spreken. Ronald is een breed, diep en internationaal ontwikkelde marketing- en merkstrateeg – en blogger. Hij is betrokken geweest bij de marketing en advertising voor top-25 merken in Nederland en Europa. Daarnaast was hij bij Heineken wereldwijd verantwoordelijk voor het marketingbeleid van het Heineken-merk en heeft hij geruime tijd in diverse landen gewerkt als managing director. In de laatste jaren heeft hij zich volledig toegelegd op de wetenschappelijke inzichten die op dit terrein worden verkregen.

Dr. Suzanne de Bakker zal In de sessie contentmarketing spreken. Suzanne is als docent verbonden aan de master corporate communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Tevens geeft ze lezingen en masterclasses over contentmarketing en merkloyaliteit en adviseert ze organisaties en merken op het gebied van contentmarketing en -strategie. Bovendien blogt zij regelmatig op Marketingfacts.

Meer informatie en inschrijven

Bekijk hier de data van inhoud van het vernieuwde programma met de eerste sprekers. In de komende weken zullen meer sprekers bekend worden gemaakt.

Wil jij er graag bij zijn vanaf 21 mei? Schrijf je hier in!

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie

2 Reacties

    bramkoster

    @Arjan: jij bedankt voor je tip, heb het gefixt!


    15 april 2015 om 10:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!