Je bekijkt een artikel van

Een abonnement op marketingkennis

50 verschillende marketingonderwerpen/ topics/ specialisaties....

4 augustus 2023, 10:03 1891 x gelezen

Voor wie liever modulair aan zijn of haar marketingopleiding werkt: met een passe-partout heb je 12 maanden toegang tot élke masterclass of workshop geselecteerd door NIMA. Als beroepsvereniging vindt NIMA het erg belangrijk dat marketingprofessionals zich blijven ontwikkelen, zowel persoonlijk als professioneel. NIMA ziet het dan ook als een van zijn taken om daaraan bij te dragen en de meest concrete bijdrage daaraan zijn wel de examens NIMA A, B en C, waarvoor jaarlijks enige duizenden kandidaten inschrijven. Maar  je kunt ook in stapjes van een of meerdere dagdelen kennis tot je nemen en het effect (of erkenning) hoeft er beslist niet minder om te zijn.

In de regel vereist het behalen van één van die standaarddiploma’s dat je er de nodige tijd en energie voor vrij kunt maken. Het kan soms ook korter en desgewenst gerichter. NIMA ondersteunt je in je ontwikkeling als professional en als mens door het aanbieden van kortdurende (bij)scholingsactiviteiten in de vorm van relevante workshops en masterclasses. Het aanbod is zeer divers, maar draait in alle gevallen om kennis en vaardigheden die je specifiek nodig hebt bij je ontwikkeling als marketingprofessional (klik wat rond in het programma en je ziet in één oogopslag wat je kunt verwachten). Daar leer je ook dat de docenten van deze trainingen behoren tot de beste specialisten in hun vak.

En je kúnt van dat ruime aanbod profiteren, door gedurende het gehele jaar meerdere classes en workshops te volgen zonder dat je daarop financieel leegloopt. De NIMA Passe-partout is een soort jaarabonnement op kennis, kunde en cursussen. De vier grootste voordelen van een NIMA Passe-partout op een rij:

  1. Een jaar lang zoveel als je wilt: met een NIMA Passe-partout heb je een 12 maanden lang onbeperkt toegang tot workshops, masterclasses, vaardigheidstrainingen en mastercourses, geselecteerd door NIMA. Je kunt dus kiezen voor elke korte opleiding die jij als cursist relevant acht. Die kun je uiteraard gebruiken om je goed te laten bijspijkeren over deelonderwerpen binnen marketing, communicatie of sales. Je kunt ook een serie volgen die je nodig hebt voor een nieuwe klus of baan.
  2. Het is voordelig: de passe-partout is de voordeligste oplossing als je aan je permanente educatie wil werken. De NIMA Passe-partout kost 1.950 euro exclusief btw. Bij een deelname aan twee mastercourses of vier masterclasses heb je die investering er al uit. Daarmee is het een soort must-have voor ieder marketingprofessional-op-een-missie; je blijft je gedurende een heel jaar ontwikkelen en hebt keuze uit meer dan 50 verschillende marketingonderwerpen/topics/specialisaties.
  3. We weten allemaal dat het vak razendsnel verandert en dat het dus van belang is dat je bijblijft. De NIMA Passe-partout kan dan ook de spreekwoordelijke stok achter de deur zijn om zo goed mogelijk bij te blijven of te leren wat er in jouw specialisatie verandert. Er is met 50 verschillende marketinggerelateerde onderwerpen altijd wel iets te leren of een onderwerp waarin je je kan verdiepen. Van zeer innovatie opkomende deelterreinen tot ‘the meat of marketing’ als marcom, data analytics, cx, pricing, brandmanagement, a la carte!
  4. PE-punten: met iedere class die je volgt bij NIMA verdien je PE-punten (permanente educatie-punten). Die punten heb je als titelhouder nodig om je titel te kunnen behouden. De NIMA Passe-partout is dan ook een voordelige oplossing om aan je PE-punten te werken. Maar zelfs als je geen ‘punten’ spaart, weet je door die toekenning dat het programma is gewogen en kwalitatief in orde is.
Natuurlijk wil je meer weten over de NIMA Passe-partout!

NIMA is het Nederlands Instituut voor Marketing, een beroepsvereniging voor professionals in het marketingvak. We bieden marketeers de gelegenheid elkaar te ontmoeten en van elkaar te leren op verschillende niveaus: omdat ze in dezelfde specialisatie hebben, omdat ze in elkaars directe omgeving werken of omdat ze op een vergelijkbaar niveau functioneren. NIMA heeft een divers aanbod (bij-) scholing en opleiding via korte eigen marketingtrainingen en is bekend als het instituut waar je examen kunt afleggen op NIMA A-, B- of C-niveau. NIMA is aangesloten bij de European Marketing Confederation. Sluit je aan bij NIMA!

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!