eCurring en Mollie lanceren een totaaloplossing voor het beheren van abonnementen #adv
Een van de meest opvallende trends van 2017 is het aanbieden van producten of diensten in de vorm van abonnementen. Dit beperkt zich niet meer tot een abonnement op de sportschool of een telecomabonnement. Je kunt je tegenwoordig overal op abonneren: van scheermesjes tot boodschappenkratten en van sokken tot mascara.
Deze groei is nog lang niet voorbij; de vraag naar zogeheten Recurring Payments (herhaalde betalingen) blijft groeien. Het ontwikkelen van een proces voor terugkerende betalingen is voor veel bedrijven een complexe uitdaging. Mollie en eCurring hebben daarom de handen ineengeslagen en lanceren nu een SaaS oplossing waarmee je eenvoudig alle aspecten van je abonnementenportfolio kunt beheren.
Ontdek de mogelijkheden van eCurring
Over eCurring
eCurring is gespecialiseerd in het incasseren van abonnementsgelden via automatisch incasso. De applicatie is volledig geïntegreerd met Mollie en maakt gebruik van de Recurring API. Deze API maakt het mogelijk om periodiek bedragen te incasseren bij klanten. Maar dit is niet alles: je kunt via eCurring ook realtime alle statistieken inzien, facturen naar klanten versturen en mislukte incasso’s automatisch opvolgen. Via de eCurring-applicatie kun je eenvoudig alles instellen en beheren, hier heb je geen technische kennis voor nodig.
Bekijk voor een impressie van eCurring de video.
Hoe werkt het?
Via het eCurring-dashboard kun je voor jouw klanten een abonnementsstructuur samenstellen. Je bepaalt hierbij zelf welk bedrag je bij jouw klanten wilt incasseren en met welke frequentie dit moet gebeuren. Je klanten kunnen zich eenvoudig inschrijven of je kunt klanten zelf importeren.
Om rechtsgeldig en volgens SEPA-richtlijnen te kunnen incasseren, dienen klanten vervolgens een mandaat af te geven. Dit kan op 3 manieren, namelijk via:
- e-mail;
- SMS;
- iDEAL.
eCurring incasseert vervolgens op de gewenste momenten de bedragen bij jouw klanten. Om het percentage storneringen zo laag mogelijk te houden is het belangrijk om duidelijk en transparant te communiceren met je abonnees. eCurring verstuurt daarom voor iedere incassering direct een digitale factuur naar jouw klanten.
Het kan natuurlijk voorkomen dat een klant onvoldoende geld op zijn rekening heeft of dat hij de betaling achteraf storneert. Via eCurring kun je deze mislukte incasso’s automatisch opvolgen. Zo kun je de incasso opnieuw uitvoeren of de klant alsnog op een andere manier laten betalen, bijvoorbeeld via iDEAL of bankoverschrijving. Ook kun je de klant opnieuw benaderen via e-mail of SMS of de vordering overdragen aan een incassobureau indien betaling uitblijft.
Overzichtelijk dashboard
Met het eCurring Dashboard heb je realtime inzage in alle statistieken:
- omzetstatistieken;
- statistieken per abonnee;
- succesratio;
- maandelijkse omzet prognose.
Je kunt hiervoor zelf de periode instellen waarvan je de statistieken wilt bekijken. Ook kun je aangeven of je de statistieken wilt bekijken voor alle abonnementstypen, of slechts één of meerdere abonnementstypen.
Veel verschillende mogelijkheden
Doordat je met eCurring voor iedere klant een eigen abonnementsstructuur kunt opstellen, zijn er eindeloos veel toepassingen mogelijk. Denk hierbij aan:
- een vast bedrag periodiek incasseren, bijvoorbeeld voor een fitnessabonnement;
- variabele bedragen periodiek incasseren, bijvoorbeeld voor het gebruik van een mobiele telefoon;
- eenmalig incasseren; bijvoorbeeld voor de aankoop van een product of een eenmalige donatie;
- betalen in termijnen, bijvoorbeeld voor de aanschaf van een televisie.
Heb je interesse in het gebruik van de applicatie van eCurring? Meld je dan aan via de website of neem contact op via info@ecurring.com.