E-service center Casema succesvol

2 juli 2003, 17:35

Het E-service center dat Casema vorig jaar instelde, heeft geleid tot een afname van het e-mailverkeer met dertig tot veertig procent. Ook nam het aantal via de telefoon gestelde vragen aanmerkelijk af.

Sinds december 2002 hebben klanten van Casema de mogelijkheid om op de website zelf te zoeken naar het antwoord op hun vraag, een verhuizing door te geven of zich aan te melden voor kabelinternet. Het bedrijf heeft hierdoor een aanzienlijke kostenbesparing kunnen realiseren.

Het eService Center is een on line kennisbank waarin klanten zelf kunnen zoeken naar het antwoord op hun vraag, door een trefwoord of open vraag in te typen of door te navigeren in een menustructuur. Per maand maken 75.000 tot 80.000 klanten van Casema er gebruik van. Het e-mailverkeer is met 30 tot 40 procent afgenomen, van 15.000 naar 9.000 e-mailtjes per maand. Omdat het systeem automatisch antwoordsuggesties genereert en standaardantwoorden beschikbaar stelt is de verwerkingstijd van binnenkomende e-mail met 25 procent verminderd. Ook komen er aanzienlijk minder telefoontjes binnen, waarmee de bereikbaarheid is verbeterd. Uit een evaluatie blijkt dat het eService Center Casema op jaarbasis een besparing van 500.000 tot 750.000 euro oplevert.

Bron:

http://www.adfodirect.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!