Dutch Marketing Thesis Award: Isa Schlünder over de ouderenmarkt
Wie schreef de beste marketingscriptie van Nederland dit jaar? Studenten van zes universiteiten strijden op 6 juni om de Dutch Marketing Thesis Award 2013, georganiseerd door VODW en de Marketing Associatie Nederland (MAN). Naast de juryprijs van 2.000 euro maken de zes kandidaten ook kans op de publieksprijs van 500 euro. En jij bepaalt wie die prijs wint. De afgelopen twee weken zijn al vijf kandidaten aan de beurt geweest, vandaag de laatste: Isa Schlünder.
Pitch: Isa Schlünder over risicomijding, reclamescepsis en beslisstijlen in de ouderenmarkt
-
Universiteit & master: Maastricht University – Strategic Marketing Master
-
Onderwerp: The relationship between risk aversion, ad skepticism and decision-making styles: a focus on elderly consumers.
-
Samenvatting: Het onderzoek richt zich op de Nederlandse ouderenmarkt (50+) en hun beslisstijlen, hun houding t.a.v. risico en hun scepsis over adverteren. Het doel is inzicht te bieden in het consumptiegedrag van deze doelgroep. De resultaten duiden erop dat er 9 beslisstijlen zijn binnen de ouderenmarkt. Bovendien wordt aangetoond dat risicomijdend gedrag en reclamescepsis elkaar uitsluiten bij het voorspellen van specifieke beslisstijlen. Tegen de verwachting in is er geen relatie aangetoond tussen risicomijding en reclamescepsis.
Isa is door de drukte rond een nieuwe baan in het buitenland helaas niet toegekomen aan het maken van een videopitch voor haar onderzoek. Maar dat doet natuurlijk niets af aan de kwaliteit ervan. Dus, vind je het interessant onderzoek? Like dan Isa's beschrijving en help haar de publieksprijs winnen!
Dutch Marketing Thesis Award
De Dutch Marketing Thesis Award is geïnitieerd om het belang van goede marketingscripties te onderstrepen. Studenten die een scriptie hebben geschreven over een actueel thema met een gedegen onderzoek en waar mogelijk een doorvertaling naar de praktijk, komen via lokale voorronden in aanmerking voor deelname aan het evenement. De zes genomineerden van de universiteiten van Amsterdam, Rotterdam, Tilburg, Maastricht, Groningen en Nyenrode presenteren op 6 juni hun scripties in een elevator pitch van 2,5 minuut aan.
Genomineerden
-
Maastricht: Isa Schlunder
-
Rotterdam: Mart Evers
-
Nyenrode: Zara Koleva & Rick Kuijf
-
Amsterdam: Jettie Nijenhuis
-
Tilburg: Rik Posthumus
-
Groningen: Marijn Janssen
Vakjury
-
Beate van Dongen Crombags (VODW)
-
Vincent van den Boogert (ING)
-
Ruud Frambach (Vrije Universiteit Amsterdam)
-
Marco Derksen (Marketingfacts)