Driekwart Europese internetters ontvangt permission-based commerciele e-mail

Driekwart Europese internetters ontvangt permission-based commerciele e-mail

E-mail als reclamemedium heeft in drie jaar tijd een wijde acceptatie gekregen. Uit onderzoek van Claritas en DoubleClick onder Europese internetgebruikers blijkt dat 77% van de Europeanen toegestemd hebben in het ontvangen van commerciele e-mailberichten.

In 2002 maakte 69% van de Europese ondernemers gebruik van e-mail.Qua internetgebruik scoort Duitsland het hoogst in Europa. 95% van de online consumenten gebruikt internet vaker dan eens per week. In Frankrijk is dat 94%, in Spanje 92% en in het Verenigd Koninkrijk (VK) 59%. Franse consumenten ontvangen wel de meeste permission-based e-mails: 86%. Spanje ontvangt met 62% de minste. De grootste groep consumenten die opt-in e-mail accepteert is in alle landen die tussen de 18 en 29 jaar. Het VK scoort het hoogst als het gaat om verkopen die direct uit een e-mailcampagne voortkomen. 53% van de Britse internetgebruikers zegt meer dan tien keer per jaar online producten te kopen die via e-mail onder hun aandacht waren gebracht. Duitsland komt op de tweede plaats met 48%. Frankrijk en Spanje lopen achter met respectievelijk 36% en 15%.

Bron: Marketing Week p. 38, 1,5 p.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.