Drie intranet en digital workplace trends die je niet mag missen #spon

5 maart 2019, 12:00

Op Congres Intranet & Digital Workplace praten we je bij over wat er speelt in de wereld van interne communicatie. Een leerzame dag vol keynotes, sessies, een discussie en genoeg tijd om te netwerken met vakgenoten. Wil je een preview van drie intranettrends? Lees dan verder.

Zet de medewerker centraal

Technologie is het middel voor een mooi en praktisch intranet, maar het draait toch echt om de medewerker. Daarom kunnen medewerkers van ABN Amro hun eigen dashboard inrichten. Zo hebben ze altijd relevante en veelgebruikte functies bij de hand. Frank Hoekstra en Aron de Boks vertellen tijdens hun sessie op het congres hoe de employee experience hun digital workplace vormt.

Ook keynotespreker Sam Marshall pleit voor de medewerker als middelpunt van je intranet. Hij vertelt over de employee experience en hoe je die in kaart brengt. Geen een organisatie is hetzelfde en heeft behoefte aan dezelfde tools. Daarom is het volgens Sam belangrijk dat je kiest voor een op maat gemaakte aanpak.

Voor álle medewerkers

Intranet lees je op kantoor, toch? Fout! Een intranet moet ook (en in sommige gevallen júist) relevant en toegankelijk zijn voor medewerkers die niet de hele dag achter een bureau zitten. Denk bijvoorbeeld aan winkelketens en bouwbedrijven. Rick Middendorp van aannemersbedrijf Krinkels ontwikkelde een social intranet en vertelt over alle in’s en out’s.

“Een intranet dat voor iedereen toegankelijk is, is een stap in de goede richting”

Een intranet dat voor iedereen toegankelijk is, is een stap in de goede richting. Maar alle medewerkers moeten het intranet ook weten te vinden én gebruiken. Hoe je daarvoor zorgt, vertellen Carolien Visschers en Linda Hoek van TBI Infra. Zij lanceerden hun nieuwe intranet met een creatieve campagne inclusief een rapvideoclip en roadshow. Zo zorgden ze voor een brede adoptie: van kantoor tot bouwplaats en van desktop tot mobiel.

Een platform niet alleen voor medewerkers

Fortuna Sittard en Radboudumc hebben een ding gemeen: een platform dat niet alleen voor medewerkers toegankelijk is. Voor Fortuna is het volgens Jiry Funke een business community in de vorm van een branded app. Ruim tweehonderd zakelijke partners van de club zijn via dit platform verbonden om samen allerlei activiteiten te organiseren. Radboudumc deelt hun platform juist met patiënten. Bruno van de Laar van het ziekenhuis legt tijdens zijn sessie uit hoe het gezamenlijke platform precies werkt.

Wil je meer weten over deze en andere trends? Of kijken hoe andere (inter)nationale organisaties hierop inspelen? Kom dan naar Congres Intranet & Digital Workplace op 21 maart in Utrecht. Bekijk het programma en bestel snel je tickets!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!