Doeks uut Hasselt

13 juli 2004, 03:48

De Doeks uut Hasselt

Afgelopen maand is de campagne ‘Het Nieuwe Rijden’ gestart (meerjarenprogramma dat doorloopt tot 2006). Via de campagne krijgen automobilisten tips hoe zij veiliger en meer energiebewust met hun auto kunnen omgaan. In de tv-commercials is een hoofdrol weggelegd voor de Doeks uut Hasselt gebaseerd op de Amerikaanse televisieserie ‘the Dukes of Hazzard’ (via: Darch). Leuk!

Hej, kumt den gozer met dat lange hoar nie uut de buurte van Aalten?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    Rene

    Leuk? Kom nou Marco! Allesbehalve leuk is dit. Waarom dit in onbeholpen oosters dialect moet is me een raadsel (behalve dan dat dat het nieuwe rijden toevalligerwijze via een bedrijf uit Rijssen in ons land is beland.) Identificatie is een van de voorwaarden voor geslaagde reclame en ik weet niet hoe het met jou zit, maar het lijkt me dat niet veel mensen zich in deze onbeholpen hufters herkennen. Erom lachen misschien, maar eerder vooruit schakelen of het gas los bij oranje? Planken!


    13 juli 2004 om 20:46
    media

    De commercial is niet goed maar gewoon grappig. De payoff, Het Nieuwe Rijden is wat oubollig en wordt volgens mij door een groot deel van het publiek niet begrepen. Het gebruik van dialect in de commercial vind ik daarentegen wel weer aardig. Het trekt de aandacht en komt grappig over (denk ook aan Cora van Mora destijds en de meer recente bluf-gozer in de tv-commercial van Holland Casino). Naast de geintegreerde radio en tv-commercial is ook over de opvolging nagedacht. Zowel hetnieuwerijden.nl als doeksuuthassel.nl zijn vastgelegd (en geactiveerd!). Op de site zijn vervolgens niet alleen de commercials te zien, maar is er bijvoorbeeld ook Het Nieuwe Rijden (HNR) Game te downloaden. Het had allemaal wat flitsender gekund maar toch. Samenvattend: geen geweldige campagne, maar zeker ook geen slechte!


    14 juli 2004 om 03:59
    Marc

    erg lachuh die reclame, en die doeks uut hasselt


    22 juli 2004 om 06:39
    PAUL

    Ik vind het zekers een geslaagde reclame… veel weggebruikers herkennen zich in de Dukes of Hazzard country…. en wordt nog altijd goed bekeken. ga eens in de spits op de autosnelweg rijden je zit 20-40 jarige mensen meeste mannen in lease autos en zo. allemaal van het drukkende hardrijdende gedrag vertonen ze moeten hier een voorbeeld aan nemen.

    Het bespaard je niet alleen mileu en auto maar je bent er net zo snel.

    En het Tema spreeks zo veel mensen aan en Ja ik ben Oosterling spreek die taal maakt ons echt niet uit als daar grappen overgemaakt worden. voor een goed doel en dat is dit.

    ps ik rij ook in een uitgeklopt Golfje 2 …. met 2,6L Turbo blok er in. maar als ik elke dag na mijn werk rijd en iedereen voorbij zie scheuren denk ik wat een gekken voor die 2min eerder op het werk of ergens anders naar toe.


    24 augustus 2004 om 13:06
    El Freako

    Eg wel een goeie reclame

    ”Zwart met suker!”


    30 augustus 2004 om 18:01
    LV

    Echt een super reclame!!

    Is toch lache…

    Die rene die hier tussen staat heeft gewoon geen gevoel voor humor… een zeikerd…


    16 september 2004 om 15:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!