Disney komt met advergame

20 januari 2005, 16:59

Disney komt met advergameAls onderdeel van een 18 maanden durende wereldwijde campagne lanceert Disney 5 mei aanstaande de interactieve multiplayer game genaamd Virtual Magic Kingdom. Middels deze game is een virtueel bezoek aan ??n van de 5 Disney parken mogelijk via een internetconnectie. De doelgroep is de jeugd van 8 tot 12 jaar.

Gedurende het virtuele bezoek kan er online worden gespeeld in attracties die gebaseerd zijn op de real life attracties zoals Haunted Mansion. Er kan gechat worden met andere spelers, avatars gecreerd worden en virtuele punten worden verdiend voor de aanschaf van t-shirts of andere Disney goodies.

Feit is dat commercials niet worden gezien, kinderen moeite hebben reclame te herkennen en van gamen houden. Voeg de naam Disney toe met (hopelijk) wat virale componenten en we hebben weer wat om naar uit te kijken op 5 mei. Voor de ouders, was dat een waarschuwing 😉

Bron: Usa Today

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Louis Welters

    Bedankt voor de waarschuwing inderdaad hebben kinderen moeite met het herkennen van reclame


    21 januari 2005 om 09:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!