Digitale lifestyle is doorgebroken in 2004

1 maart 2005, 05:30

Volgens de Fiar, een branchevereniging van fabrikanten, importeurs en agenten op electrinicagebied, is in 2004 de digitale lifestyle doorgebroken. Hoewel de omzet in 2004 stabiel bleef op ?2,545 miljoen hebben de verkopen van high tech producten een sterke groei laten zien.

Uitschieters waren de MP3-speler (800.000 stuks) en de DVD-recorder. Gestimuleerd door EK Voetbal werden er 1,3 miljoen tv’s verkocht, waarvan 200.000 ‘platte’-versies. Gemiddeld werd ?1200 uitgegeven aan een nieuwe tv.

Tot zover heb ik een goed gevoel bij de cijfers. Volgens het persbericht (pdf) duiken echter de Digital Personal Video Players nu op in het straatbeeld en zou dit weleens de hit van 2005 kunnen worden. Misschien dat ik in ‘een onderontwikkeld gebied’ binnen de randstad woon, maar mijn straatbeeld is toch iets anders. Dit is eerder de wens van 2005 van de Fiar volgens mij.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!