Dell neemt weblogs eindelijk serieus

23 augustus 2005, 16:34

Mediapost bericht dat de PR-afdeling van Dell sinds een maand weblogs aan het monitoren is, en issues die het bedrijf aangaan direct doorspeelt naar de customer service. Doel is ontevreden klanten zsm tevreden te maken en natuurlijk om negatieve buzz in de kiem te smoren. Aanleiding lijkt mede de persoonlijke kruistocht van Jeff Jarvis tegen Dell, waarover wij eerder (hier en hier) berichtten.

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Roy Huiskes – chapter42

    beetje kansloos, nu mensen met een (veel gelezen) weblog een andere behandeling krijgen als mensen die geen bal verstand van computers hebben. Die mensen hebben JUIST de ondersteuning nodig.


    23 augustus 2005 om 16:52
    media

    Prachtige case die we de komende periode nog in tal van publicaties over blogs zullen tegenkomen!


    23 augustus 2005 om 19:37
    Roy Huiskes – chapter42

    ik geloof best erg goed in blogs, maar ik vind dit meer een argument tegen dan voor.

    Het geeft mijnsinziens aan dat er structureel iets fout zit bij de customer care van Dell. Dat iemand zoveel moeite moet doen om iets voor elkaar te krijgen en dat het alleen maar helpt om te dreigen met negatieve publiciteit omdat je toevallig een autoriteit op het internet bent. Want ik geloof er geen snars van dat iemand met een 3 wekelijks geupdate accountje op blogger.com dit ook voor elkaar had gekregen.


    23 augustus 2005 om 19:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!