De reclame die Marktplaats eigenlijk had moeten maken

De reclame die Marktplaats eigenlijk had moeten maken

De finale van Idols is volgens ingewijden spannender dan ooit. Je kunt er dan ook vanuit gaan dat er vanavond veel mensen voor de buis zitten. En welke adverteerder gaat daar -naast Rexona- de vruchten van plukken?

Wat mij betreft laat Marktplaats hier een geweldige kans liggen om op een sympathieke manier aan haar merk te bouwen.  Vorig jaar probeerde de Hollandse dochter van Ebay een serie tv-commercials om hun nieuwe slogan “Gemaakt voor elkaar” kracht bij te zetten. Het reclamebureau had flink zijn best gedaan en het resultaat was smaakvol gefilmde mensen die overal op straat mogelijke verkoopobjecten tegenkwamen.

Maar de reden voor mijn posting was een toevalligheid in de uitzending van twee weken geleden. Om primetime een onbetaalde product-placement en ik kon het niet laten om hier een consumer generated commercial van te maken (zie video).

Mocht iemand van Marktplaats dit lezen, voel je vrij om het idee te stelen of te verbeteren!

In Nederland heb ik nog niet zoveel voorbeelden gezien van door consumenten gegenereerde reclame, maar internationaal gezien staat mij de Nike-commercial van Joseph Jaffe nog vers op het netvlies.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 11 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.