De één z’n dood …

10 januari 2005, 19:32

Er zijn flink wat bedrijven die, na de tsunami-ramp in Azië, een Giro 555 banner op hun homepage hebben geplaatst. Sommigen hebben dit zelfs zo groots aangepakt dat ze daardoor ongetwijfeld omzet zijn misgelopen. Maar er zijn er ook een paar die de ramp schaamteloos voor marketingdoeleinden inzetten.

De actie van Ilse (voor elke zoekopdracht storten we één cent) riekte bijvoorbeeld al naar misbruik. Maar wat het Enschedese DMX Zone nu doet, is ronduit schandalig: ze spammen hun complete adressenbestand met de aanmoediging om vooral veel extensies te kopen, omdat 20% van hun winst naar Azië gaat (met andere woorden: 80% van de extra gegenereerde verkoop steken ze in eigen zak).

Wie heeft er meer voorbeelden van dit soort schaamteloze meelift-marketing?

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!