De één z’n dood ...

De één z’n dood ...
, Carl Mangold

Er zijn flink wat bedrijven die, na de tsunami-ramp in Azië,  een Giro 555 banner op hun homepage hebben geplaatst. Sommigen hebben dit zelfs zo groots aangepakt dat ze daardoor ongetwijfeld omzet zijn misgelopen. Maar er zijn er ook een paar die de ramp schaamteloos voor marketingdoeleinden inzetten.

De actie van Ilse (voor elke zoekopdracht storten we één cent) riekte bijvoorbeeld al naar misbruik. Maar wat het Enschedese DMX Zone nu doet, is ronduit schandalig: ze spammen hun complete adressenbestand met de aanmoediging om vooral veel extensies te kopen, omdat 20% van hun winst naar Azië gaat (met andere woorden: 80% van de extra gegenereerde verkoop steken ze in eigen zak).

Wie heeft er meer voorbeelden van dit soort schaamteloze meelift-marketing?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.