De do?s and don?ts van dagbladadvertenties

16 maart 2004, 22:09

Op welke positie op de pagina scoort een dagbladadvertentie goed? Wat is de invloed van overwegend tekst of een illustratie in een advertentie? Welke reclamegrondvormen komen het best over op de lezer? Deze en andere vragen worden beantwoord in het artikel “Vijf jaar Reclame Reactie Onderzoek”.

In het SWOCC-dossier, een analyse van de database met RRO?s die PCM van 1996 tot en met 2000 heeft uitgevoerd, is een aantal factoren beschreven dat van invloed is op bereik, performance en waardering van dagbladadvertenties: positie in het dagblad, de rol van de branche, lay-out, de gebruikte grondvorm en het reclamewerkingsmodel. De resultaten van de SWOCC-analyse worden in het artikel uitgebreid ge?llustreerd met overzichtelijke grafieken en advertentievoorbeelden.

“De kracht van adverteren in dagbladen en dagbladmagazines? door prof. dr. Peter Neijens en dr. Edith Smit:

Kracht van Adverteren_CN.pdf

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!