De wijze marketinglessen van NN Group

Drie tips van marketingbazen (5): Erik van Leeuwen

De wijze marketinglessen van NN Group

Het seizoen van goede voornemens is nog in volle gang. Zo ook het goede voornemen van NIMA Young Professionals en BigShots om vakgenoten te inspireren met tips en insights. Geen beter moment dus, om het jaar fris in te gaan met drie marketingwijsheden van NN Group.

In de serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in samenwerking met NIMA Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten. In deze aflevering staat NN Group en sponsorshipmanager Erik van Leeuwen centraal.

Les 1: Kies de juiste sponsorfit

"Gezondheid past bij ons als financieel dienstverlener. Door sponsoring van hardloopevenementen zorgen wij voor een prettige manier van merkbeleving met NN Group. Je sponsoring moet goed uit te leggen zijn aan klanten en aansluiten bij wat je klanten wilt vertellen. Maak een passend en natuurlijk verhaal."

"Focus je op één domein en probeer daar in uit te blinken"

Les 2: Creëer unieke en consistente merkbeleving

Focus je op één domein en probeer daar in uit te blinken. NN is supporter van alle hardlopers, van de beginnende loper tot de doorgewinterde prof. "Sponsoren is veel meer dan alleen het betalen van geld. Zo supporten wij bijvoorbeeld ook de lopers van running blind. We willen er echt zijn voor alle lopers en dit past bij de strategie van het bedrijf." Zo draag je met het sponsorship tevens een steentje bij aan de maatschappij. 

Les 3: Wees onderscheidend

Denk buiten de gebaande paden, door bijvoorbeeld innovaties als SmartMedal, dat iedere loper een persoonlijke deelbare ervaring geeft na afloop van een door NN gesponsord hardloopevenement. Maar ook door de introductie van het NN Running Team, het eerste professionele hardloopteam in samenwerking met onder andere Nike.

Bekijk ook de drie marketinglessen van Astrid Kortekaas (Diergaarde Blijdorp)Ferry Buitenhuis (Hema), Erica van Vonderen-Hahn (Basic-Fit) en Maurice Barten (Jumbo)

Big Shots is een online video-agency uit Amsterdam die werkt volgens het credo 'Make It Worth Sharing'. Onderverdeeld in de specialisaties Campagnes, Series, Corporate en We Explain, biedt Big Shots bureaus, merken en publishers creatieve en onderscheidende films en series, gemaakt voor het digitale tijdperk. Meer zien? Check Bigshots.nl

NIMA Young Professionals inspireert jonge marketingprofessionals onder andere door een kijkje in de keuken te geven bij A-Merken tijdens de Top Marketing Tours-events. Marketingbazen wordt tijdens deze evenementen opgenomen. In 2020 zijn de Young Profs te gast bij Apenkooi Amsterdam voor DGTL Festival, Swapfiets, Tikkie, Hartstichting en Basic-Fit. Lid worden, en de evenementen bijwonen? Check Nima.nl.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.