De schitterende toekomst van marketing met Maarten Ectors

Innovator Maarten Ectors is iemand die meerdere prijswinnende patenten op zijn naam heeft staan. Een echte Willie Wortel.

24 november 2023, 14:45 1293 x gelezen

Hij werkte voor Nokia en Accenture en is altijd op zoek naar the next big thing. Ik leerde Maarten kennen bij een Engels netwerkclub en was meteen gegrepen door zijn zoektocht naar trends en ontwikkelingen gecombineerd met een enorme bak kennis. Hij woont en werkt in het Verenigd Koninkrijk en schrijft fascinerende nieuwsbrieven over die ontwikkelingen.

In zijn rol als CTO en CPO helpt bij bedrijven met de kansen die Web3, blockchain, NFT’s, AI bieden. Mijn hoofd gaat er soms van tollen als ik die termen voorbij zie komen. Gelukkig weet Maarten er in heldere bewoordingen meer duidelijkheid over te geven. Hoe hij verwacht dat we steeds meer decentralisatie zullen krijgen, dat we een soort digitaal paspoort zullen meedragen waar we zelf de baas over zijn, dat ons werk enorm zal veranderen. Wat is de toekomst van marketing dan, hoe kan die sector innoveren? Maarten schetst enkele interessante scenario’s en mogelijkheden.

“Falen hoort bij innovatie”, zegt Maarten in ons gesprek. “Als je niet faalt, dan heb je niet iets nieuws bedacht.” Zelf probeerde hij bijvoorbeeld spotgoedkope synthetische diamanten aan de man te brengen. Niet van echt te onderscheiden. En toch ongewild. Want wie gaat er nou trots zijn op diamanten die weinig kostten?

In ons gesprek gaan we van robot taxis naar mr. Beast en van crypto’s naar een toekomst zonder arbeid. Je hoort het allemaal in deze nieuwe aflevering.

SHOWNOTES

Maarten Ectors

Mr. Beast

Synthetische diamanten

Floris Hülsmann
Naamexpert bij Namarama

Naamexpert, copywriter en schrijver van het boek 'Maak je naam onvergetelijk'. Presenteert de marketing-podcast De Namarama Show.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!