De impact van ChatGPT op Google Search en SEO

Iedereen praat over hoe ChatGPT de wereld kan gaan veranderen. Maar wat is de invloed op search? In deze podcast ga ik hierover in gesprek met Joop Snijder en Michel Kant.

20 december 2022, 07:00 2664 x gelezen

Joop Snijder is CTO bij Aigency (bureau op het gebied van AI), head of research center AI bij Info Support en host van de podcast AIToday Live. Michel Kant is een freelance SEO consultant en eigenaar van de Flipstream (SEO data & dashboards). In deze aflevering van de Inbound4Cast vertellen Joop en Michel over de mogelijke effecten van ChatGPT op de zoekmachine van Google.

Kant en Snijder vertellen in deze podcast onder andere over:

  • Wat is ChatGPT en Open AI?
  • Wat is de doelstelling van ChatGPT?
  • Waarom is dit de volgende stap in de evolutie van search?
  • Met welke zoekopdrachten wint ChatGPT het nu al van Google?
  • Met welke zoekopdrachten wint ChatGPT het niet van Google?
  • Wat zijn de mogelijke scenario’s waarin dit search gaat veranderen?
  • Op welke onderdelen moet ChatGTP verbeteren en hoe makkelijk is dat?
  • Hoeveel impact gaat dit hebben?
  • Wat zijn de eerste ervaringen op het gebied van content creatie?

Je kan deze podcast ook via Spotify of Inbound4Cast luisteren en bekijken.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie
Tags
seo,

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!