De beste marketingliteratuur van 2023: Nominaties PIM Marketing Literatuur Prijs bekend

Platform Innovatie Marketing (PIM) heeft de genomineerden voor de Marketing Literatuur Prijs (MLP) van 2023 bekend gemaakt.

1 november 2023, 11:49 2900 x gelezen

De beste marketingliteratuur van 2023 op een rij. PIM markeert met MLP een mijlpaal en nodigt marketingliefhebbers uit om het 20-jarig jubileum op 28 november 2023 te vieren bij ACE in Amsterdam. Een unieke kans om de grootste marketing goeroes van het afgelopen jaar te ontmoeten en exclusieve inzichten te verkrijgen. Marketingfacts is mediapartner van de Literatuurprijs.

De 8 titels die kans maken op de Marketing Literatuur Prijs van 2023

De MLP 2023-nominaties omvatten een scala aan innovatieve onderwerpen en benaderingen binnen de marketingwereld. Elk boek biedt unieke inzichten en perspectieven die de lat voor
marketingliteratuur verhogen. Hier zijn de genomineerden voor de Marketing Literatuur Prijs 2023:

1. Charida Dorder – “AI in Marketing”
2. Hanneke Vogels – “Salestech”
3. Roel Stavorinus – “Strategisch Brand Design”
4. Jean-Pierre Thomassen – “Handboek strategische B2B-marketing”
5. Wim Vermeulen – “Speak up now!”
6. Steven Van Belleghem – “De Ruwe Diamant”
7. Rudy Moenaert & Henry Robben – “The Customer Leader”
8. Frederieke Niehoff & Aleksandra Pilniak – “Why your customer experience program will fail”

Jubileum op 28 november 2023 gaat verder dan een uitreiking

Op 28 november 2023 viert de MLP haar 20-jarig bestaan met een buitengewoon event. Dit jaar overstijgt PIM de grenzen van een reguliere prijsuitreiking en biedt bezoekers de kans om enkele van
de meest invloedrijke marketingexperts van het afgelopen jaar te ontmoeten. Bovendien zullen alle genomineerden het podium betreden om exclusieve inzichten te delen. Aanwezigen krijgen de gelegenheid om in break-out sessies te discussiëren over actuele vraagstukken in de marketingwereld.

De middag/avond belooft een schat aan nieuwe inzichten, waardevolle contacten en de mogelijkheid om het succes van de marketingindustrie te vieren. Het is een gelegenheid die je simpelweg niet wilt missen. Voor meer informatie over het evenement en hoe je tickets kunt bemachtigen om dit unieke samenkomen bij te wonen, kun je terecht op de website van PIM.

Jury 2023: van oud-winnaars tot hoogleraren

De jury van 2023 wordt gevormd door een twaalftal marketingfanaten. Bestaande uit o.a. oud-winnaars, auteurs, marketingspecialisten, hoogleraren en marketingmedia. Dit is de jury van 2023: Hans Molenaar, Brecht Janssen, Max Kohnstamm, Merel Braakman, Arend-Jan Nijhuis, Roderick Mirande, Matthijs Van den Broek, Frank van Delft, Ruud Frambach, Dorien van der Heijden, Egbert Jan van Bel en Monique Brand Flu. Volgens jurylid en oud-winnaar Egbert Jan van Bel lopen marketeers in het Nederlandse taalgebied voorop.

“De marketingboeken van het afgelopen jaar zijn weer van een hoog niveau. Het is goed om te zien dat waarde creatie veel aandacht krijgt alsook de technologische kant van marketing. Wat
kunnen nieuwe technologieën, ook AI, voor de moderne marketeer betekenen? Deze zaken worden uitstekend en praktisch beschreven. De meeste boeken staan bol van de pakkende en leerzame
cases. Erg knap dat de auteurs met meestal drukke levens nog de tijd vrijmaken om hun kennis middels boeken te delen.”

Jurylid Monique Brand Flu vult aan: “De acht boeken in de nominatielijst van PIM zijn een must voor marketeers die nu, in deze tijd, impact willen maken. Stuk voor stuk boeken van een uitstekend niveau en de variëteit van de thema’s is geweldig. Klantbeleving, sales, brand design, AI, het komt allemaal aan de orde. Het ene boek is wat theoretischer, het andere is overweldigend enthousiast in de hoeveelheid praktijkvoorbeelden die het presenteert. Mijn ogen zijn over alle regels van elk boek gevlogen en ik heb mij laten meeslepen in alle bijzondere verhalen van de auteurs. Grote bewondering voor de kennis en kunde van elk van hen, maar er kan er straks maar een gaan winnen.”

Club ACE biedt podium voor jubileum

Dit alles zal plaatsvinden in de inspirerende omgeving van de creatieve broedplaats Club ACE in Amsterdam, venue en hoofdkantoor van bureaugroep ACE. Rogier IJzermans, CEO van ACE: “Ons vak verandert in rap tempo. Met de kennis van vandaag en de mindset van morgen brengen we het marketingvak samen verder. Een young & savvy mind is nooit uitgeleerd en stelt nieuwsgierigheid voorop. Samen pionieren we en leren we van elkaar. Daarom stellen we Club ACE graag open voor PIM, als een plek waar de creatieve industrie elkaar opzoektvoor kennisdeling. En als locatie waar verschillende disciplines, culturen en perspectieven samenkomen.”

Podcasts met auteurs nu te beluisteren op Spotify

PIM en MarketingFacts bundelen de krachten en lanceren een aantal podcast afleveringen rondom het 20-jarig jubileum van de Marketing Literatuur Prijs. Op Spotify zijn al een drietal podcasts gepubliceerd met genomineerde auteurs (link naar afleveringen): Steven Van Belleghem, Hanneke Vogels en Jean-Pierre Thomassen.

Inschrijven voor het MLP-jubileum op 28 november
Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!