Advertorial: DDMA iLounge Neuromarketing: de koopknop onder de loep

15 oktober 2013, 09:04

Weg met de focusgroepen, enquêtes, vragenlijsten, crowdsourceprojecten en testpanels. Als je echt wil weten wat de consument wil, dan moet je in de hersenen zijn. Wat gebeurt er onder de hersenpan als je iets wilt kopen?

Dat is het terrein van neuromarketing. Door medische technieken te combineren met inzichten uit de neurowetenschap, proberen marketeers de onbewuste drijfveren van de consument zichtbaar te maken. Dit om producten en diensten beter te laten aansluiten bij de behoeftes van consumenten en om hun marketinginspanningen (reclamecampagnes) effectiever te maken.

Neuromarketing is een nog jong en tamelijk omstreden vakgebied. Wat meten neuromarketeers precies? Wat kun je met de resultaten? En bestaat er zoiets als een koopknop? Tijdens de DDMA iLounge ‘Neuromarketing: de koopknop onder de loep’ op woensdag 13 november gaan drie deskundigen onder leiding van marketing professor Paul Postma in op de zin en onzin van (neuro)onderzoek en –marketing.

Sprekers

Paul Postma is auteur van het boek ‘Anatomie van de Verleiding- Neuromarketing succesvol toegepast’, dat hij schreef in samenwerking met specialisten op het gebied van neuromarketing. Hij deed zodoende veel kennis op over welke methodieken wanneer het beste toepasbaar zijn.

Andy Santegoeds – Senior Account Consultant Brand, Media & Advertising MetrixLab

Online research bureau MetrixLab beschouwt neuro-marketing als de sleutel tot succes. Op basis van jaren ervaring als reclameonderzoeker geeft Andy Santegoeds praktische tips voor creatieve neuromarketing.

Willem-Jan Jansen – Head of Core Product / User Experience Marktplaats.nl

Er is een verschil tussen wat consumenten zeggen en wat ze doen. Willem-Jan Jansen licht toe hoe Markplaats onderzoek inzet om uiteenlopende zaken, zoals de website, mobiele apps en de communicatie hieromtrent, aan te passen.

Martin Leeflang – Managing Director / oprichter Validators

Validators werkt aan vernieuwingen in communicatie onderzoek. Basisfilosofie is dat reclame-uitingen meestal niet meer dan vijf seconden krijgen om de boodschap te vertellen. Opkomst van neurotechnieken stellen ons in staat dit 5sec zuiver te meten en daarmee onderzoek te doen wat communicatie beter maakt. Martin geeft in z’n presentatie een overview van beschikbare neurotools en legt uit hoe je hiermee onderzoek kan doen.

Praktische informatie & inschrijven

Datum:

Woensdag 13 november 2013

Locatie:

Lab111 (routebeschrijving)

Arie Biemondstraat 111

1054 PD Amsterdam

Programma:

15.00 uur: Inloop & ontvangst

15.30 uur: Start bijeenkomst

18.00 uur: Netwerkborrel

Kosten*:

DDMA leden: GRATIS

Niet leden betalen: 50 euro

*No-show fee – DDMA hanteert een no-show fee van € 50,- voor de gemaakte kosten. Gratis afmelden kan tot maandag 11 november.

Inschrijven kan hier

Afbeelding: Dierk Schaefer (cc)

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!