Nespresso heeft het niet alleen voor elkaar gekregen om de willingness to pay van koffie te vervijfvoudigen (reken maar eens de kiloprijs terug).
Het stimuleren van duurzaam gedrag is belangrijk, maar hoe doe je dat? En wat moet je vooral niet doen? Ontdek…
Victor Lamme: 'Sample frequentie als belangrijkste argument aanvoeren slaat de plank nogal onbenullig mis'Unravel Research publiceerde onlangs een onderzoek naar…
De consument denkt 'Aww...' John Lewis denkt ka-ching!Hoewel Coca Cola de uitvinder van de kerstcommercial is, en voor die reden…
Hoe de inhoud van een goede boodschap door haar vorm om zeep geholpen wordtTe vaak zien we dat vorm belangrijker…
Internationaal bekroonde videocampagne met behulp van neuromarketingDoor de versnelling die digitale media hebben doorgemaakt in het afgelopen decennium hebben veel…
In gesprek met de MOA over een mogelijkheid om tot een accreditatie voor neurobureaus te komen, bedacht ik me dat…
Het is met mensen en denken, als met katten en zwemmen. ze kúnnen het wel, maar doen het liever nietVoor…
Gesprek met Marijke van Putten over de psychologie van switchgedrag - of het uitblijven daarvan - in verzekeringen, telecom, energie…
Eindelijk wetenschappelijk bewijs voor wat merkgoeroes al jaren roepenWat blijkt uit onderzoek? Merken worden door acties beschadigd. Hoe krachtiger de…
Marketing bevindt zich in een embryonaal stadium. Breinonderzoek voegt iets spannends en nieuws toeOp de officieuze verjaardag van neuromarketing in…
Belangrijke stap in de verduurzaming van de kledingindustrieVerkeerde inkoop zorgt ervoor dat de kledingindustrie de op één na grootste vervuilende…