Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De doelgroep is dood, leve de peergroup

Stel je voor: twee vrienden kijken los van elkaar naar dezelfde commercial. Ze zitten niet naast elkaar op de bank, ze praten er niet over, en toch gebeurt er iets bijzonders in hun brein. Hun hersenactiviteit verloopt opvallend synchroon; alsof hun breinen in dezelfde cadans meebewegen. Dit fenomeen heet neurale synchronie en werpt een nieuw, meer gedragsgericht licht op het bepalen van de doelgroep. Sterker nog: de doelgroep is dood, leve de peergroup.

Hoe test je een kerstcommercial als de mussen van het dak vallen?

Terwijl de thermometer tropische waarden aangeeft en airconditioners op volle toeren draaien, werken marketingteams en reclamebureaus hard aan hun campagnes voor het einde van het jaar.

Vergeet wat mensen zeggen. Kijk naar wat hun brein doet.

Waarom kiezen mensen wat ze kiezen? En vooral: hoe kun je dat als marketeer beter begrijpen én beïnvloeden? Op 30 oktober organiseert Vladimir den Baars – voorzitter van NIMA Brein & Gedrag en senior consultant bij Neurensics – samen met zijn bestuur het event Inside the Brain. Een middag voor marketeers die verder willen kijken dan clicks, conversie en clichés.

Kom niet naar Den Bosch? Prima, dan niet

Campagne van gemeente Den Bosch 'Kom niet naar Den Bosch' schiet zijn doel voorbij: toeristen en dagjesmensen lijken de slogan serieus te nemen blijkt uit onderzoek.

Waarom Hollywood zich tot het Brein Wendt – Over Viraliteit en Hersenactiviteit

Welke nieuwe singles zullen de hitlijsten gaan aanvoeren? Welke hypes zullen we volgende week op TikTok aantreffen?

Neuro-marketing is dood

Het is tijd neuromarketing vaarwel te wensen. Over en uit. Finito. En dat zeg ik als mede-oprichter van Unravel.

In 6 seconden 8 brand assets: De psychologische kracht van Nespresso’s marketingmachine

Nespresso heeft het niet alleen voor elkaar gekregen om de willingness to pay van koffie te vervijfvoudigen (reken maar eens de kiloprijs terug).

5 neuromarketing do’s & dont’s om duurzaam gedrag te stimuleren

Het stimuleren van duurzaam gedrag is belangrijk, maar hoe doe je dat? En wat moet je vooral niet doen? Ontdek…

EEG of fMRI? No-brainer voor neuromarketeer

Victor Lamme: 'Sample frequentie als belangrijkste argument aanvoeren slaat de plank nogal onbenullig mis'Unravel Research publiceerde onlangs een onderzoek naar…

John Lewis is een wolf in schaapskleren

De consument denkt 'Aww...' John Lewis denkt ka-ching!Hoewel Coca Cola de uitvinder van de kerstcommercial is, en voor die reden…

Nederland stopt helemaal niet met roken

Hoe de inhoud van een goede boodschap door haar vorm om zeep geholpen wordtTe vaak zien we dat vorm belangrijker…

Contentmakers, wees niet bang voor data!

Internationaal bekroonde videocampagne met behulp van neuromarketingDoor de versnelling die digitale media hebben doorgemaakt in het afgelopen decennium hebben veel…