David Barens (Anyone?): “Jongeren zijn bannerblind geworden”

6 juli 2015, 13:00

David Barens doet de digitale marketing van klanten zoals ING. Met Ondertussen.nl specialiseert hij zich bovendien in jongerenmarketing.

“Voor elke tak van marketing is tegenwoordig een bureau of afdeling”, weet de ondernemer achter het bureau Anyone?.

Barens vindt dat er relatief weinig moeite wordt gestoken in goede content voor jongeren tussen de 16 en 24 jaar. Zijn website Ondertussen.nl had in mei 1,1 miljoen jonge bezoekers en is inmiddels goed voor een omzet van enkele tonnen.

En daar hebben ook adverteerders oren naar, want “We weten hoe we het publiek aan ons moeten binden”, zegt Barens die veel doet met sociale media.

Bannerblind

En dat gaat veel verder dan een banner op een website. “Mensen zijn inmiddels bannerblind”, zegt Barens. “Maar voor relevante content hebben ze wel oog.”

Dat is volgens Barens inhoud die aansluit op wat jongeren zoeken, van een merk dat daarbij past. Reclame bevat altijd ‘manipulatieve elementen’, maar met een redactioneel sausje wordt het desondanks interessant.

“Als bedrijven zelf hun advertenties schrijven, kan ik ze op een briefje geven dat het niet gelezen wordt.”

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!