Coolblue wederom beste webwinkel van Nederland

29 maart 2013, 05:54

Coolblue wordt voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot beste webwinkel van Nederland

Gisteravond is tijdens de Nationale Thuiswinkel Awards 2013 Coolblue uitgeroepen tot beste webwinkel van Nederland. In 2012 ging Coolblue er ook al met de prijs vandoor. De publieksprijs ging naar Beslist.nl. De mobiele websites van debijenkorf.nl en thuisbezorgd.nl werden beloofd met de Beste Mobiele Webwinkel Award. Thuisbezorgd.nl ging er ook vandoor met de Cross Border E-Commerce Award. De prijs voor Beste Startende Webwinkel ging naar werkaandemuur.nl. Naast de vakprijzen, zijn binnen 17 sectoren de beste webwinkels benoemd.

Naast de hoofdprijs won Coolblue nog twee vakprijzen: De ”PostNL Dynamic Delivery Award voor het beste logistieke proces en de Contactcare Customer Centricity Award” voor de webwinkel die de klant het meest centraal stelt. Ook viel Coolblue in de prijzen bij het publiek met awards in de categorie consumentenelektronica en telefonie.

“Natuurlijk zijn we apentrots op de Thuiswinkel Awards die we hebben gewonnen,” vertelt Pieter Zwart, directeur van Coolblue. “We hebben met 500 Coolblue’ers hard gewerkt aan nieuwe proposities. Uit de reacties van onze klanten en onze NPS-score van 62, merken we dat onze klanten ons werk gewaardeerd hebben in 2012. Het is mooi om te zien dat vakgenoten dit ook vinden.”

Winnaars Vakprijzen 2013

Dit jaar zijn er naast deze bekende Vakprijzen ook vijf nieuwe Vakprijzen in het leven geroepen. Webwinkels worden bij deze Vakprijzen beoordeeld op basis van de GfK ShopExperience. Onderzoeksbureau GfK heeft in samenwerking met experts op ieder van de Vakprijzen een benchmark van de best in class gecreëerd. In totaal werden meer dan 180 aspecten van de webwinkels beoordeeld. De Vakprijzen gaan naar webwinkels die zich in 2012 op een succesvolle, spraakmakende, creatieve en/of innovatieve wijze het best hebben gemanifesteerd.

De vakjury heeft de volgende winnaars van de Vakprijzen uitgeroepen:

  • ContactCare Customer Centricity Award: coolblue.nl

  • PostNL Dynamic Delivery Award: coolblue.nl

  • PaySquare Easy Buying Award: debijenkorf.nl

  • Copernica Online Marketing Award: bol.com

  • Product Experience Award: independer.nl

  • Beste Mobiele Webwinkel 2013: debijenkorf.nl en thuisbezorgd.nl

  • Beste Startende Webwinkel 2013: werkaandemuur.nl

  • Cross Border E-Commerce Award 2013: thuisbezorgd.nl

Winnaars Publieksprijzen XL 2013

In februari en maart vond het vooronderzoek plaats waarbij consumenten de mogelijkheid hadden alle deelnemende webwinkels te beoordelen. In maart brachten consumenten massaal hun stem uit op hun favoriete webwinkel. De winnaars zijn tot stand gekomen op basis van de kwalitatieve beoordeling in combinatie met het aantal stemmen van de consumenten. Eerder deze maand werden de Awards voor de Publieksprijzen tot 5 miljoen euro uitgereikt.

Q&A Research & Consultancy voerde in opdracht van de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards het onafhankelijke consumentenonderzoek uit. Op basis hiervan kwamen in 17 categorieën de volgende winnaars van de Publieksprijzen XL met een omzet vanaf 5 miljoen euro uit de bus:

  • Baby & Kind kleertjes.com

  • Boeken, Films, Games & Muziek bol.com

  • Computer hard- & software 123Inkt.nl

  • Consumentenelektronica coolblue.nl

  • Damesmode, Lingerie & Ondermode pabo.nl

  • Financiële Diensten paypal.nl

  • Herenmode score.nl

  • Hobby & Cadeau albelli.nl

  • Levensmiddelen en Persoonlijke Verzorging bodyenfitshop.nl

  • Schoenen omoda.nl

  • Speelgoed bol.com

  • Telecom coolblue.nl

  • Tickets voor Evenementen en Cultuur seetickets.nl

  • Vakantie, Reizen en Vrije Tijd neckermann.nl

  • Vergelijkingssites beslist.nl

  • Warenhuizen bol.com

  • Wonen totaalmarkt.nl

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Jeroen

    Tjsa.. Het enige wat ik kan zeggen over de winst van Coolblue: Terecht… Zeer terecht… Dagelijks vormen die gasten een inspiratiebron voor me. Ik ben fan!


    29 maart 2013 om 08:46
    Bryan Twinternet

    Deze prijs is hen wederom ten volle verdienste toegekend. De webwinkel biedt echt uitstekende kwaliteit aan zijn consumenten en dan de service nog die uitermate hoog is. Ik neig er vrij snel naar om hier wat te bestellen.


    2 april 2013 om 16:44
    jan

    Beste webwinkel van Nederland???Hoe kan dat nou?Ik lees ontzettend veel negatieve ervaringen met coolblue.Ik heb zelf ook slechte ervaringen met coolblue.


    6 december 2013 om 12:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!