Conversatie is de meest effectieve marketing
Op 28 september vond in New York City het WOMMA-seminar Word of Mouth vs Advertsing: Consumers in Control plaats.
De presentaties staan inmiddels online. Veel bekende sheets maar de presentaties van Laurie Weisberg SVP, Informative (pdf) en Mike Nazzaro CEO, Intelliseek (pdf) zijn zeker de moeite waard.
Er leuk om te lezen. Het meest besproken voorbeeld van de afgelopen periode is natuurlijk de case van Dell. Als je in Google zoekt op “dell experience” dan word je niet blij als je marketeer bij Dell bent.
Werd er vroeger nog gezegd dat 5% van de klanten altijd zal blijven klagen en dat je die beter kwijt kan raken omdat ze je alleen maar geld kost, tegenwoordig is het zaak juist deze 5% voor je te winnen.
Ik moet zeggen dat ik nog niet vaak het gevoel krijg als consument dat ik als ambasadeur van een product dat ik koop wordt gezien, terwijl ik natuurlijk wel bij de 10% hoor waar Weisberg het over heeft 🙂
woRTH of mouth > Freudiaanse verspreking? Het is toch ‘word of mouth’ 🙂
Yep, helemaal gelijk; was gisteren ook weer veel te laat 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!