Conversatie is de meest effectieve marketing

17 oktober 2005, 22:00

Hoe bereik je de consument?

Op 28 september vond in New York City het WOMMA-seminar Word of Mouth vs Advertsing: Consumers in Control plaats.

De presentaties staan inmiddels online. Veel bekende sheets maar de presentaties van Laurie Weisberg SVP, Informative (pdf) en Mike Nazzaro CEO, Intelliseek (pdf) zijn zeker de moeite waard.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Raedts

    Er leuk om te lezen. Het meest besproken voorbeeld van de afgelopen periode is natuurlijk de case van Dell. Als je in Google zoekt op “dell experience” dan word je niet blij als je marketeer bij Dell bent.

    Werd er vroeger nog gezegd dat 5% van de klanten altijd zal blijven klagen en dat je die beter kwijt kan raken omdat ze je alleen maar geld kost, tegenwoordig is het zaak juist deze 5% voor je te winnen.

    Ik moet zeggen dat ik nog niet vaak het gevoel krijg als consument dat ik als ambasadeur van een product dat ik koop wordt gezien, terwijl ik natuurlijk wel bij de 10% hoor waar Weisberg het over heeft 🙂


    18 oktober 2005 om 06:01
    mark

    woRTH of mouth > Freudiaanse verspreking? Het is toch ‘word of mouth’ 🙂


    18 oktober 2005 om 07:02
    media

    Yep, helemaal gelijk; was gisteren ook weer veel te laat 😉


    18 oktober 2005 om 07:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!