Contentstrategie binnen citymarketing – de verhalen van Eindhoven en Den Bosch

Storytelling en citymarketing zijn eigenlijk best een logische combinatie. Daarover gaat de komende offline sessie van het Genootschap CS.

14 december 2023, 12:30 2004 x gelezen

Op dinsdag 16 januari organiseert het roemruchte Genootschap van Contentstrategen een offline meeting (MF is mediapartner, vandaar). In Den Bosch, heel speciaal. Die avond ben je welkom bij Den Bosch Partners in De Moriaan. En niet heel toevallig, is citymarketing ook het onderwerp op deze avond.

Met aansprekende verhalen kun je de bekendheid van de stad vergroten of de perceptie veranderen. De januari-editie van CS, het Genootschap van Contentstrategen, staat in het teken van citymarketing. Met verhalen uit twee Brabantse steden: Eindhoven en Den Bosch. Hoe zetten zij content in binnen hun citymarketing? En om de beleving compleet te maken, zijn we dus te gast in Den Bosch, in het oudste bakstenen gebouw van de stad.

>>> Ok, ik heb genoeg gelezen, ik wil erbij zijn en schrijf me in.

Eindhoven365: het wonder van Eindhoven

Peter Kentie is directeur bestuurder van Eindhoven365 en houdt zich sinds begin 2012 bezig met de merkstrategie en marketingactivatie van de citymarketing voor Eindhoven. Sinds die tijd heeft het imago en uitstraling van de stad een enorme transformatie ondergaan: Eindhoven is nu hip en happening en bovenal top of mind bij talenten, bezoekers  en investeerders.

Eindhoven 365 hanteert een vaste formule voor de merkontwikkeling en mentaliteit van Eindhoven: Onvonventioneel x Samenwerking = Energie. Door co-creatie en open source-denken is maximaal gebruikgemaakt van de creatieve en technologische krachten in de stad en regio. Op 16 januari vertelt Peter over deze onconventionele maar effectieve aanpak die daardoor invloedrijk is geworden in het vakgebied. Hoe heeft het team samenwerkingen opgezet en welke rol speelt content hierin?

De prijzenkast van citymarketing Eindhoven is goed gevuld. Eindhoven365 won al drie keer de nationale Citymarketing-trofee en in 2018 de Place Brand of the Year award, de wereldwijde ‘Oscar van de citymarketing’.

Zie: eindhoven365.nl/strategie

Den Bosch Partners: een sterk historisch merk klaarstomen voor de toekomst

Den Bosch is een heel ander verhaal. Een sterk imago heeft de stad al eeuwenlang: “Wie Den Bosch zegt, zegt ‘bourgondisch’”, aldus Mark de Greeff, die begin 2022 de overstap maakte van Eindhoven365 naar Den Bosch Partners, waar hij als managing director aan een opdracht begon om het merk Den Bosch klaar te stomen voor de toekomst.

Dat is bij die opdracht is ook uitdagend: wie een gevestigd ‘historisch’ imago wil vernieuwen, roept weerstand op. “We willen mensen overtuigen om de stad een betere versie van zichzelf te laten worden. Net zoals Eindhoven een betere versie van zichzelf is geworden door de thema’s design en technologie te omarmen.”

Schrijf nu (gratis) in

Hoe en wat

  • Datum: dinsdag 16 januari 2024

  • Tijden: exacte tijdstippen worden later bekendgemaakt; richttijd 19.00 – 21.30 uur

  • Locatie: De Morriaan, Markt 77, Den Bosch

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!