Consumer Generated Media in optima forma

29 maart 2005, 03:30

Consumer Generated Media in optima formaDe Oostenrijkse plaats Engerwitzdorf schrijft geschiedenis. De 8.000 inwoners van deze plaats filmen, editen en produceren hun eigen regionale nieuws zender, consumer generated media in optima forma.

Eind 2004 is de proef van start gegaan en inmiddels zijn er zo’n 60 films gemaakt en diverse items over lokaal nieuws. Telekom Austria spreekt van een succes en denkt aan uitbreiding van de pilot genaamd ‘Buntes Fernsehen’.

De hardware en software om videobeelden te editen wordt beschikbaar gesteld door Telecom Austria. De programma’s worden vervolgens geupload naar de portal van Buntes Fernsehen waarna de kijkers het programma kunnen downloaden en bekijken.

Rudolf Fischer, hoofd van Telekom Austria’s fixed line division: “They [de inwoners van Engerwitzdorf] have adopted it very quickly. They like the possibility to create their own content and see what’s going on in the area. It’s kind of the democratisation of local TV, because none of the bigger broadcasters would ever do anything like this for that region.”

Bron: BBC.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!