Consumer Generated Learning

28 september 2005, 17:49

Jimmy Wales, één van de oprichters van de door consumenten geschreven online encyclopedie Wikipedia, laat de wereld nu met Wikibooks ook gratis schoolboeken, cursussen en studies schrijven en publiceren. En dat levert de uitgeverijen van studiemateriaal in één klap miljoenen concurrenten op, die hun kennis ook nog eens gratis en voor niets willen delen.

De tijd dat alleen een kleine groep bevoorrechten kon publiceren ligt definitief achter ons; tegenwoordig kan iederéén met een toetsenbord en een internetverbinding zijn teksten, geluiden en video’s wereldwijd verspreiden.

“The publishing industry is going to have to recognize that there’s a fundamental shift in the marketplace. Some of them will prosper. Some of them will figure out the new regime and find out ways to add value. Others will stick their heads in the sand and get slaughtered.”

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    mgvandenbroek

    Dit is heel goed. Heb net even gekeken. Ben benieuwd of dit een revolutie gaat ontketenen.


    29 september 2005 om 05:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!