Conflicten in verkoopkanalen

Conflicten in verkoopkanalen

‘Waarom biedt Dell de scherpste prijzen? We hebben de dure tussenhandel uitgeschakeld!’

In haar reclames windt computerfabrikant Dell er geen doekjes om, dankzij internet hebben fabrikanten de mogelijkheid om direct zaken te doen met de eindklanten en zo het margeverslindende tussenkanaal te passeren. Distributieproblemen, de toegevoegde waarde van een partner en wraakacties zijn echter gevaarlijke struikelblokken. ?Kiezen tussen directe en indirecte kanalen is als het kiezen tussen je linkerarm en de rechter.?

Download het PDF-bestand van IT-commercie:


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.