Community-led Growth als ultieme B2B marketing strategie

Wat is community-led growth en waarom kun je hier als reguliere, commerciële B2B organisatie moeilijk tegen concurreren? Peter Bronkhorst geeft zijn visie.

15 december 2023, 07:00 1340 x gelezen

In een nieuwe Inbound4Cast is Peter Bronkhorst van Gewoon Media te gast. Hij helpt organisaties met social media marketing en demand generation, maar heeft daarnaast een passie voor community-led growth. In deze aflevering deelt hij met Jerrel zijn visie, maar gaat hij ook in op hoe reguliere B2B bedrijven hier iets van kunnen leren.

In deze Inbound4Cast praat ik met Peter Bronkhorst van Gewoon Media. Hij geeft zijn visie op community-led growth. De volgende vragen worden in deze aflevering beantwoord:

  • Wat betekent de term ‘community-led growth’?
  • Hoe onderscheidt community-led growth zich van regulier commercieel ondernemen?
  • Wat is het verschil tussen een Facebook-groep en een echte community volgens Peter?
  • Hoe kun je als bedrijf community-led growth faciliteren?
  • Waarom wordt video content steeds belangrijker voor bedrijven?
  • Wat vindt Peter van het gebruik van AI voor content creatie?
  • Wat is het voordeel van organische content verspreiding boven betaalde distributie?
  • Hoe kunnen B2B bedrijven leren van community-led growth?
  • Hoe meet je het succes van een podcast?
  • Wat maakt content ‘oprecht’ volgens Peter?
  • Wat zijn de overeenkomsten tussen community-led growth en contentmarketing?
  • Welke ontwikkelingen voorspelt Peter voor 2024?
  • Hoe ziet de ideale community eruit volgens Peter?

Je kunt de aflevering ook vinden in je favoriete podcast app door te zoeken op ‘inbound4cast’.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!