Commerci?le zenders op 47 procent

Commerci?le zenders op 47 procent

De commerci?le zenders behaalden in week 48 samen een marktaandeel van 47 procent, de publieke omroepen 39 procent.

RTL4 deed het uitstekend met een aandeel van 20 procent. De andere HMG-zenders RTL5 en Yorin behaalden respectievelijk 4 en 6 procent. SBS6 moest het doen met 9 procent, Net5 5 procent en V8 3 procent. Best bekeken programma was het zondagse Journaal van 20.00 uur (op Nederland 1 en 2): 3,66 miljoen kijkers. De Studio-Sport uitzending van een uur eerder scoorde 3,255 miljoen kijkers. De voetbalwedstrijd Valencia-Ajax (1-1) trok 2,885 belangstellenden. Baantjer was goed voor ruim 2,7 miljoen kijkers, gevolgd door Kopspijkers met ruim 2,6 miljoen. De Barend & Van Dorp uitzending van afgelopen maandag waarin Boudewijn B?ch werd herdacht was goed voor een achtste plaats in de toptien van best bekeken programma?s. Er keken 1,77 miljoen mensen naar. Het Sinterklaasjournaal was ook een succes. Met dagelijks gemiddeld 670.000 kijkers zijn nu al alle records gebroken. Volgens het publieke jeugdnet Z@ppelin is het 40 procent meer dan vorig jaar. Ook deze week zijn er nog Sinterklaasjournaals. De cijfers komen van Publieke Omroep Kijk- en Luisteronderzoek (KLO).

Bron:
http://www.adformatie.nl/nieuws/index.html#Item22597

Meer info:
http://www.kijkonderzoek.nl/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.