Commerci?le zenders op 47 procent

3 december 2002, 11:55

De commerci?le zenders behaalden in week 48 samen een marktaandeel van 47 procent, de publieke omroepen 39 procent.

RTL4 deed het uitstekend met een aandeel van 20 procent. De andere HMG-zenders RTL5 en Yorin behaalden respectievelijk 4 en 6 procent. SBS6 moest het doen met 9 procent, Net5 5 procent en V8 3 procent. Best bekeken programma was het zondagse Journaal van 20.00 uur (op Nederland 1 en 2): 3,66 miljoen kijkers. De Studio-Sport uitzending van een uur eerder scoorde 3,255 miljoen kijkers. De voetbalwedstrijd Valencia-Ajax (1-1) trok 2,885 belangstellenden. Baantjer was goed voor ruim 2,7 miljoen kijkers, gevolgd door Kopspijkers met ruim 2,6 miljoen. De Barend & Van Dorp uitzending van afgelopen maandag waarin Boudewijn B?ch werd herdacht was goed voor een achtste plaats in de toptien van best bekeken programma?s. Er keken 1,77 miljoen mensen naar. Het Sinterklaasjournaal was ook een succes. Met dagelijks gemiddeld 670.000 kijkers zijn nu al alle records gebroken. Volgens het publieke jeugdnet Z@ppelin is het 40 procent meer dan vorig jaar. Ook deze week zijn er nog Sinterklaasjournaals. De cijfers komen van Publieke Omroep Kijk- en Luisteronderzoek (KLO).

Bron:

http://www.adformatie.nl/nieuws/index.html#Item22597

Meer info:

http://www.kijkonderzoek.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!