CNN.com sluit exclusieve advertentiedeal met Google

CNN.com sluit exclusieve advertentiedeal met Google

Google en CNN meldden gisteren via een persbericht dat de zoekreus uit Mountain View een exclusief advertentiecontract voor meerdere jaren heeft afgesloten met de site van de Amerikaanse nieuwszender.

De AdSense advertenties zullen als enige advertentie-uiting te vinden zijn op de site van CNN.com. Uit het persbericht: ‘Under the terms of the deal, Google will serve as the exclusive provider of auction-based text advertisements throughout CNN.com.’

Eerder al verruilde CNN Yahoo voor Google als standaard zoekmachine op de site. Daarover staat hier, op het Duitse Googlewatchblog, een artikel (CNN.com jetzt mit Google-Suche).

Zoekmachinemarketingblog schrijft vandaag: ‘We kunnen veronderstellen dat CNN iets meer krijgt dan de doorsnee AdSense adverteerder, en Google kan erop rekenen dat hun advertenties aan zo’n 30 miljoen unieke bezoekers per maand worden vertoond.’ Leuke aanpassing van het logo van Google, trouwens.

 


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Ik denk dat dit niet de laatste grote partij is die alleen nog maar Adsense gaat plaatsen.

    geplaatst op
  • dat zou wel eens kunnen kloppen, Jelmer. Ten slotte kan je ze eigenlijk geen ongelijk geven.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.