Clinic: TravelBird – Personalisatie met big data & analytics #adv
Ontdek tijdens deze clinic op 03/02 bij Beeckestijn hoe TravelBird gebruik maakt van big data en analytics.
Graag nodigen wij je uit voor de clinic ‘TravelBird – Personalisatie met big data & analytics’ door Rob Winters en George Herber op vrijdagochtend 3 februari 2017 van 9.30 – 11.30 bij Beeckestijn Business School in Leusden.
Personalisatie maakt het verschil
“TravelBird, de makkelijkste manier om jouw ideale reis te vinden.” Om deze belofte waar te kunnen maken in de zeer competitieve vakantiemarkt, maakt TravelBird gebruik van big data en analytics om vanuit haar aanbod precies díe reizen aan te bieden die de circa 3,5 miljoen klanten in Europa concreet 1:1 aanspreken. Rob Winters, head of BI bij TravelBird, presenteert tijdens deze clinic hoe hij en zijn team dat doen. Wat voor data worden daarvoor gebruikt, hoe bepaal je daarmee wat mensen interessant vinden? Maar ook: hoe voorkom je dat je alleen dezelfde soort reizen aanbiedt? En wat is het ideale moment voor die klant om jouw boodschap te ontvangen?
Aansluitend vertelt George Herber van TopBI, hoe je concreet met big data & analytics aan de slag kunt gaan. Hoe pak je zoiets aan? Hoe borg je de business case, hoe houd je de kern van de marketingvraag centraal en voorkom je dat het een IT-feestje wordt? Welke keuzes kun je maken? En hoeveel data heb je eigenlijk nodig? Aan de hand van praktijkcases legt George uit welke valkuilen je tegen kunt komen en, belangrijker, hoe deze te omzeilen.
Na afloop is er een informele lunch waar je met Rob en George en de andere bezoekers van de clinic nog ideeën en bevindingen kunt uitwisselen. De ervaring leert dat daar nog behoorlijk goede inzichten uit komen, dus blijf gerust even hangen.