Je bekijkt een artikel van Beeckestijn Business School
partner

Clinic Brand design, hoe en wat – 18 september #ADV

8 juli 2015, 12:30

Hoe ontwikkel en ontwerp je een merkervaring die onderscheidend, betekenisvol en consistent is over alle touchpoints heen? Tijdens de clinic Brand design wordt uitgelegd hoe dat ontwikkeld kan worden vanuit het bepalen van het centrale merkidee, strategische principes en design principes.

In het branddesignproces wordt een differentiërende ‘future scope’ ontwikkeld aan de hand van begrip van het verleden en de huidige situatie van het merk en haar context. Vervolgens wordt het brand identity concept verankerd, waarin het centrale merkidee, de ‘strategische principes’ en ‘design principes’ zijn omschreven. Op basis daarvan kan er een merkidentiteit ontwikkeld worden die consistent, effectief en betekenisvol is over alle touchpoints.

In deze clinic op 18 september behandelen we samen vragen als:

  • Waar komt het merk vandaan, waar staat het nu en waar kan het zich naar ontwikkelen?
  • Wat zijn de kerncompetenties? Waarin onderscheid je je? Wat biedt je jouw klanten?
  • Zijn alle huidige merkuitingen consistent?
  • Wie zijn je gebruikers? Wat zijn hun behoeften?
  • Wie zijn je concurrenten?
  • Hoe ontwikkelt de marktcontext zich?
  • Hoe kun je op basis hiervan diverse richtingen geven aan het ontwerp van touchpoints?

Gratis aanmelden clinic Brand Design

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts. Op zoek naar nieuwe kennis en inspiratie? Woon een online clinic bij, download een van de whitepapers of volg een opleiding of training. #kennisdelen 

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!