China en India zijn snel groeiende reclamemarkten

10 juni 2004, 12:27

De reclamebestedingen in het Verre Oosten groeien volgens cijfers van JP Morgan in 2004 met 8,3%. China loopt voorop met een groei van 18,3%, gevolgd door India met 15%. Deze twee landen zijn de motor achter de Aziatische groei.

De reclamebestedingen in China bedragen 22,7 miljoen dollar, waarvan 44% televisiereclame is, 38,8% printed media, 4.2% radio, 13% outdoor en 15% internet. De uitgaven aan reclame in India bedragen 2,7 miljoen dollar. Televisie is goed voor 42,5%, printed media voor 47,3%, radio voor 1,7%, outdoor voor 8% en internet voor 0,4%. In beide landen is televisie het snelst groeiende reclamemedium; in China met 15% en in India met 24,9%. De top 5 productgroepen wat betreft reclame-uitgaven zijn in China farmaceutische producten, huidverzorgingsproducten, retail en services, industrie en vastgoed. In India zijn dat zeep, corporate communication, frisdrank, tandpasta en auto`s. In China bestaat de top 5 van adverteerders uit uitsluitend Chinese bedrijven. In India zijn 3 van de 5 topadverteerders plaatselijke bedrijven en staat Coca-Cola op de tweede plaats en Procter & Gamble op de derde.

Bron:

Campaign

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!