Centraal Beheer Achmea case Affiliate Awards 2012

5 juni 2012, 13:15

Afgelopen donderdag zijn voor de eerste keer de Affiliate Awards uitgereikt in Nederland. Hierover verscheen afgelopen vrijdag de volgende post op Marketingfacts.

Terecht wordt in het artikel (en de reacties) opgemerkt dat er tijdens het congres weinig inhoudelijke informatie is gedeeld over de cases. Aangezien wij dit ook jammer vinden, publiceren wij hieronder de ingezonden case van Centraal Beheer Achmea. Deze case was samen met Essent en Bol.com in de categorie adverteerders voor de Awards genomineerd

De Centraal Beheer Achmea case beschrijft onder andere de verschillende fases welke Centraal Beheer Achmea op het gebied van affiliate marketing sinds 2009 heeft doorlopen. Affiliate marketing is in deze periode gegroeid van bijzaak naar focuskanaal. Dit komt mede door een intern onderzoek dat uitwees dat de kwaliteit van de klanten, die via het affiliate kanaal waren binnengekomen, het hoogst was. Naast beschrijvingen van de verschillende fases, biedt de case inzicht in de optimalisaties die Centraal Beheer Achmea heeft doorgevoerd op het gebied van brand funnels, dynamische banners, etc. Uiteraard sluit de case af met de resultaten en leer- en verbeterpunten.

De case en de affiliate campagne is een samenwerking tussen Centraal Beheer (adverteerder), zanox-M4N (netwerk) en StormMC (adviesbureau).

Benjamin Vogelzang
Freelance Online Marketing Specialist bij BenOnline

Freelance Online Marketing Specialist @ BenOnline

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!