Case study cross media effectiviteit MSN

Case study cross media effectiviteit MSN

If you want better results from your media mix, try allocating more of your budget online. That’s the conclusion of a groundbreaking cross-media research completed in the fall of 2001 by MSN?, the award-winning researcher Rex Briggs of Marketing Evolution in partnership with Dynamic Logic, the Advertising Research Foundation (ARF), the Interactive Advertising Bureau (IAB), and a leading consumer packaged goods company.

The research results indicate that increasing the share of online in the overall media mix, increases the effectiveness of the entire campaign. Given the current industry average of two to three percent allocated to online, we suggest that marketers consider re-evaluating their media mix and increasing the share of online.

The Cross Media Research identified powerful synergies between online and offline advertising:

By combining Television, Print, and Online, this media mix delivers the highest branding levels for:

- Unaided and aided brand awareness
- Positive brand associations
- Intent to purchase the product

The chart below illustrates the value of increasing frequency and focuses on the three key branding metrics highlighted above:

image

In summary, the research modeling demonstrates that higher online spending increases brand awareness and purchase intent more efficiently than higher TV or print spending.

Source: http://www.advantage.msn.com/services/crossmedia.asp


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.