Kleding kopen zonder de mening van iemand anders kan moeilijk zijn, want je weet nooit of anderen de kleding die je uitzoekt ook leuk vinden. C&A in Brazilië wil daar een eind aan maken door de Facebook Likes in de winkel te tonen. Via de C&A Facebook-pagina kan iedereen de kleding bekijken en met likes aangeven wat ze leuk vinden. Deze likes worden vervolgens real-time in de winkel op de kledinghangers van de desbetreffende kleding getoond.
Met dit Fashion Like-experiment hoopt C&A het kiezen voor de soloshopper te vergemakkelijken. De vraag is of een like van iemand die je niet kent ook echt helpt met het maken van een keuze. Je weet nooit of er iemand met dezelfde smaak achter de knoppen heeft gezeten...
Het is wel een interessante stap om Facebook met de fysieke wereld te koppelen en uiteraard de vraag of dit ook extra verkoop gaat opleveren. Ik denk zelf dat dit pas echt succesvol wordt als je het persoonlijk kan maken en dus kan koppelen aan je eigen Facebook profiel om real-time te zien wat jouw vrienden ervan vinden.