Buzzer: de macht van je mening

Buzzer: de macht van je mening

The New, new Thing in de wereld van marketing is onlosmakelijk verbonden met de oudste vorm van marketing. Word of Mouth, mond-tot-mond of kortweg WoM. De uitwisseling van eerlijke meningen tussen consumenten is de krachtigste beinvloeder van koopgedrag aldus Willem Sodderland van Buzzer in een column op Frankwatching.

Prima column en eindelijk eens een Nederlandse weblog dat zich richt op deze vorm van marketing. Nu nog een RSS-feed ;-)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Het Buzzer concept lijkt erg ‘geïnspireerd’ door http://www.bzzagent.com/ (opgericht in 2001)

    geplaatst op
  • Volgens mij is het daar ook op gebaseerd. Willem, kun je daar iets meer over zeggen?

    Zie ook:
    BzzAgents de nieuwe vorm van viral marketing?

    geplaatst op
  • Sure. Het antwoord is ja en nee. Ik ben al jaren betrokken bij verschillende startups die vernieuwende producten lanceerden. Bij dat soort bedrijven gebruik je vaak de eerste gebruikers als ambassadeurs. Dat begon steeds structurelere vormen aan te nemen (richting WoM Marketing). Begin 2004 zag ik wat Bzzagent aan het doen was, en dat heeft me geinspireerd en nieuwe ideeen gegeven voor de praktische uitvoering. Begin dit jaar zat ik met Dave Balter om de tafel om een samenwerking te bespreken, maar ik heb uiteindelijk besloten om het zelf te doen. Er zaten wel verschillen in hoe we dingen zagen. Ter illustratie: Dave komt uit de loyalty marketing, ik uit de innovatie, productontwikkeling hoek. Vandaar dat je bij Bzzagent punten verdient die je kan uitgeven aan producten, bij ons werkt dat anders. Maar we hebben af en toe contact en volgen elkaar.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.