Britse consumenten zien e-mail marketing als effectief marketing communicatiekanaal

Britse consumenten zien e-mail marketing als effectief marketing communicatiekanaal

Uit onderzoek van ITP blijkt dat 32 procent van de Britse consumenten e-mail marketing beschouwt als het meest efficiente marketing communicatiekanaal. Daarbij blijft e-mail marketing niet veel achter bij televisie (39%) en scoort het aanmerkelijk beter dan radio (12%) en print (10%).

Gevraagd naar hetgeen dat ze doet besluiten om op een per e-mail ontvangen aanbieding in te gaan zegt 27 procent korting, gevolgd door algemene interesse in het aangeboden product (24%), een te winnen prijs (20%) en aantrekkelijk beeld (5%).

Uit hetzelfde ITP onderzoek blijkt dat 92 procent van de Britse marketeers e-mail marketing in het marketing budget heeft opgenomen en dat 51 procent van hen verwacht in 2005 meer aan e-mail marketing te zullen besteden.

Bron:
Nieuwsbrief Communicatienieuws


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.