Britse consumenten zien e-mail marketing als effectief marketing communicatiekanaal

19 oktober 2004, 20:13

Uit onderzoek van ITP blijkt dat 32 procent van de Britse consumenten e-mail marketing beschouwt als het meest efficiente marketing communicatiekanaal. Daarbij blijft e-mail marketing niet veel achter bij televisie (39%) en scoort het aanmerkelijk beter dan radio (12%) en print (10%).

Gevraagd naar hetgeen dat ze doet besluiten om op een per e-mail ontvangen aanbieding in te gaan zegt 27 procent korting, gevolgd door algemene interesse in het aangeboden product (24%), een te winnen prijs (20%) en aantrekkelijk beeld (5%).

Uit hetzelfde ITP onderzoek blijkt dat 92 procent van de Britse marketeers e-mail marketing in het marketing budget heeft opgenomen en dat 51 procent van hen verwacht in 2005 meer aan e-mail marketing te zullen besteden.

Bron:

Nieuwsbrief Communicatienieuws

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!