Brisk Magazine gaat online verder

Brisk Magazine gaat online verder

Opmerkelijk nieuws uit de uitgeverswereld. Na precies 8 maanden stopt Forward Media BV uit Den Bosch met haar managementuitgave Brisk Magazine en gaat verder met het webportaal www.briskmag.nl. Het blad verscheen in een tweewekelijkse frequentie in een oplage van 150.000 exemplaren. Tegenvallende resultaten hebben de directeuren Igor Fiselier en Ewald Smits doen besluiten de printuitgave stop te zetten en online verder te gaan aldus het persbericht.

“De start van het blad was onverkwikkelijk, met tweemaal juridisch gekrakeel rondom de naam. Daardoor hebben we momentum verloren en bleek de adem te kort om in deze hoog competitieve markt een positie te veroveren”, zegt Fiselier. “Als er structureel onvoldoende inkomsten uit de advertentiemarkt worden gegenereerd, is het tempo van tweewekelijkse verschijning moordend.”

Nu het hoge kostenniveau een gezonde exploitatie onmogelijk maakt, heeft het duo besloten de printactiviteiten per direct te staken. Smits: “We kunnen nu alles netjes afwikkelen en geen financiële sporen achterlaten. De teleurstelling is enorm, maar ook dat is ondernemersschap.”

Het duo gaat nu online verder met de website http://www.briskmag.nl. Dit portaal, met 20.000 unieke bezoekers per maand en 10.000 gebruikersprofielen, maakt een gezonde groei door. “In online zit muziek, zowel op de advertentie- als op de lezersmarkt”, stelt Smits.

Uitgever Forward Media BV startte in juli vorig jaar met de ontwikkeling van Brisk Magazine. Onder dwang van Reed Business Information en VNUbp heeft Forward Media de naam van haar nieuwe managersuitgave twee keer moeten veranderen. De initiële naam fastforward werd door Reed Business betwist, de tweede naam Boost door VNUbp. Beide uitgevers hebben het grootste gedeelte van de markt voor zakelijke bladen in handen.

Bron:
Persbericht Forward Media BV


Geplaatst in

Delen



Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Ik moest even zoeken maar het was BusinessWeek dat eerder besloot om te stoppen met print en zich te gaan focussen op online.

    geplaatst op
  • Fast Forward.. da's ook wel een veel betere naam dan "Bright"..

    geplaatst op
  • Heel jammer om dit te moeten meemaken. Een bittere pil. What can I say? Te pril voor een zakelijke analyse nog.

    Focus naar online betekent bij ons overigens ook wat bloggerswerk. Dat schijnt te werken: http://www.briskmag.nl/00/artikel/499/briskblog.html

    Bart Nagel
    Redacteur Brisk

    geplaatst op
  • Ik weet niet of je dit als een bittere pil moet zien Bart. Brisk heeft het geprobeerd en snel gezien dat print niet de juiste weg is. De online advertising markt maakt een gezonde groei door en als ik nu moest kiezen zou ik ook voor online gaan. Wens jullie heel veel succes en wellicht komt er tzt wel weer een tijdschrift!

    geplaatst op
  • Oeps, ik bedoel natuurlijk Brisk - en niet Bright.

    geplaatst op
  • De volgende keer andersom doen? Eerst online, om te zien of het kans van slagen heeft? ;-)

    geplaatst op
  • Jamaar Marco, print bladert zo lekker. Of niet soms? http://www.marketingfacts.nl/berichten/marketingfacts_gaat_in_print/

    ;-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.