“Brederband” – Je moet er maar op komen

10 januari 2005, 18:26

Grote advertentie in onder andere de Metro van vanochtend:

“Chello introduceert brederband

Op zich een vrij standaard-concept (bandbreedte van de bestaande abonnementen wordt opgeschroefd), maar wel een waarbij ik me dan afvraag: hoe bestaat het dat in de hevige breedband-oorlog, waar bakken met geld in campagnes worden gepompt, nooit iemand eerder op dat woord is gekomen?

Wat mij betreft een geniale naam. Hulde voor de bedenker![pre][/pre][pre][/pre]

Anders Floor
Ondernemer bij Dimmle

Categorie
Tags

8 Reacties

    Hans S

    Breed, breder, breedst. Ik ga voor breedstband!


    10 januari 2005 om 19:19
    Mark

    Chello introduceert dan wel zgn. brederband, maar het blijft een korte band door die datalimieten.

    Verder zou ik in deze competitieve markt meer heil zien in een bundelingstrategie. Chello/UPC introduceert driebanden; VOIP, Digitale TV en Internet in een pakket.


    10 januari 2005 om 20:31
    Frans Driessen

    “wordt opgeschroeft” Opgeschroeft met een “t”?


    19 januari 2005 om 20:04
    loket

    @ Frans: kofschip!! (of fokschaap natuurlijk)


    19 januari 2005 om 21:02
    Bernice

    @ Frans: dank voor de zinnige bijdrage aan dit weblog

    @ Media Loket: geldt voor de stam = schroeVen


    19 januari 2005 om 22:56
    loket

    @ Bernice: dank!!


    20 januari 2005 om 07:36
    Gilles de Smit

    Brederband, brederland, breedstband, breedstland… Allemaal al eerder verzonnen (en gebruikt) door BBned.


    20 januari 2005 om 13:33
    Yoyoba

    In Zweden (en andere Scandinavische landen) mag men slechts de term Breedband op verbindingen plakken met een brandbreedte van ten minste 10 mbit.

    Als we deze eis hier in Nederland zouden gebruiken, voldoet Chello hier met het huidige aanbod niet eens aan. Laat staan dat de term Brederband (en dit gaat dan over de pakketten met de laagste snelheid) van toepassing zou zijn.

    De term mag dan wel goed gevonden zijn, het er aan gekoppelde product geeft mij een vieze nasmaak.


    25 januari 2005 om 20:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!