Wat bedrijven kunnen leren van Trader Joe’s, First Direct en Chick-Fil-A

27 november 2013, 14:39

Branchmarking, afl. 4: hoe haal je een hoge Net Promoter Score?

Sinds 10 jaar worden imago’s van merken gemeten in Net Promoter Score (NPS). Zo’n score kan positief zijn, maar ook negatief. Rob Adams gaat in 180 seconden op onderzoek uit naar enkele internationale high-rollers. Hoe flikken ze het?

De Net Promoter Score (NPS), je moet er mee leren leven als merk. Want hij kan goed zijn of ronduit slecht. Hoe zorg je nou voor een mooie score? Ja, door leuk te zijn natuurlijk. Maar hoe ben je leuk? Mr Branchmarking Rob Adams gaat internationaal op zoek naar bedrijven die hun knuffelgehalte tot grote hoogtes hebben opgekrikt.

Op Branchmarking TV beantwoordt host Rob Adams iedere twee weken een veelvoorkomend businessdilemma door te kijken naar succesvolle oplossingen in andere industrieën. Rob Adams is oprichter van Six Fingers en auteur van ‘Ga Vreemd!’ Alles wat hij doet, heeft te maken met zijn geloof in dat alles al bedacht is en dat ideeën wachten om hergebruikt te worden. Hij is een veelgevraagd spreker over vernieuwing en transformaties van bedrijven.

Oprichter Totalspiel Authority media ‖ Ondernemer ‖ Content strateeg ‖ hoofdredacteur ‖ docent ‖ content marketing ‖ podcasting ‖ zakelijk videobloggen ‖ http://www.totalspiel.com ‖ http://www.180sec.tv ‖ http://www.contentradio.nl Totalspiel Authority media maakt videoblogs, print- en audio-producties met mensen in de hoofdrol. Om kennis te delen. Van toegevoegde waarde te zijn. Te dienen. En zo autoriteit te bouwen in de sharing economy.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!