Blueprint for CRM Success

Blueprint for CRM Success

In the past five years, the CRM pendulum has swung from mindless hype to doom and gloom. Software vendors claim 100% satisfaction while analysts say 60-80% of projects fail. What’s the truth about why CRM projects succeed and fail, minus the self-serving spin?

That’s what is set out to learn earlier this year, with a statistically rigorous study that analyzed hundreds of CRM projects. Done in partnership with Caribou Lake and Mangen Research Associates, this new CRMGuru research revealed that:

- Customer-centric business strategies, including the effective use of customer satisfaction and churn data, is the leading predictor of success.
- The CRM project failure rate is only 35% (and unlike other industry studies, we do actually define what is a “failure”).
- About 50% of projects are getting a payback within 18 months.
- The brand of CRM software and implementation methodology is not a driver of success (or failure, for that matter).

Source:
http://www.crmguru.com/blueprint/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.