Blogosfeer 30x zo groot als in 2002

Blogosfeer 30x zo groot als in 2002

David Sifry van Technorati heeft wederom cijfers en grafieken openbaar gemaakt die de “State of the Blogosphere” aanduiden. Toch mooi wel, hoe je op die manier authoriteit over een gebied kunt claimen. Continu, consistent en transparant je cijfers openbaar maken. Een paar highlights…

image

* Technorati volgt nu 19,6 miljoen blogs
* De verdubbeling van de blogosfeer is nu elke 5 maanden
* De blogosfeer is nu 30 keer groter dan 3 jaar geleden
* Elke dag komen er 70.000 nieuwe blogs bij
* Elke seconde komt er een nieuwe weblog bij
* 2 tot 8% van de nieuwe blogs zijn spamblogs (1.400 - 5.600 per dag)
* Er worden dagelijks tussen de 700.000 en 1.300.000 berichten gepost
* Dat zijn er zo’n 33.000 per uur, of 9,2 per seconde
* 50.000 posts per dag (5,8%) zijn posts op een spamblog

In deze “State of the Blogosphere” duidelijk ook aandacht voor spam- en fakeblogs, een groeiend probleem…

Eerdere berichten
Elke seconde een nieuwe weblog (Augustus 2005)
900.000 berichten per dag (Augustus 2005)
5,8 posts per seconde (Maart 2005)
7,8 miljoen blogs (Maart 2005)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Splogs (spam-blogs) zullen voor een héél groot stuk verantwoordelijk zijn voor deze stijging !

    geplaatst op
  • Verbaasd me dat het percentage splogs volgens Technorati 'slechts' op 2-8 procent ligt terwijl andere bronnen spreken van 42 procent.

    Verder blijven het indrukwekkende cijfers.

    geplaatst op
  • Marco, in het bericht die jij aangeeft wordt er gesproken over de splogs op het netwerk van Blogger. Technorati heeft het over de gehele blogosfeer. Logisch overigens dat een heel groot deel van de splogs zich bij Blogger bevindt, het is daar gratis en goed vindbaar (Google product).

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.