Blognomics: eerste Nederlandse Blog-symposium

4 maart 2005, 12:04

Blognomics: eerste Nederlandse Blog-symposiumHet eerste Nederlandse Blog-symposium onder de naam Blognomics.nl zal plaats-vinden tijdens de TINE op donderdag 21 april in de Amsterdam RAI. Sprekers zijn Paul Molenaar (Ilse Media), Peter Olsthoorn (Netkwesties), Joost Bon (MSN Nederland), Meus van der Poel (Politiek Online), Marco Derksen (Share of Mind/ MarketingFacts) en Pim Slager (Tribez en MrMurch). Voorzitter is Guido van Nispen van management- en adviesbureau Interimic.

Ik heb net de 117-pagina tellende Blognomics Manual (? 99.50) binnen. Ga ik dit weekend eens rustig doornemen!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

7 Reacties

    Anders

    Interesting, maar erg prijzig. Waarom zou dit niet gesponsord kunnen? (antwoord: omdat de melkkoe daar niet bij gebaat is)

    Ik ben benieuwd hoeveel mensen die Blognomics manual zullen downloaden. Vrij weinig denk ik, aangezien nergens wordt uitgelegd wat er in staat, wat je er aan hebt en waarom je er het 4-5 voudige voor moet betalen van wat je bij Amazon.com over een gemiddeld boekwerk over weblogs neerlegt. Kom op zeg, verspreid dat ding gratis en verkoop een stuk of 10 advertenties. Meer inkomsten en meer bekendheid. Wat wil je nog meer?


    4 maart 2005 om 12:36
    media

    Moet er nog naar kijken; zal je na het weekend kunnen vertellen of het de moeite waard is/was. Ziet er allemaal wel gelikt uit!


    4 maart 2005 om 12:41
    bas

    Ben het helemaal met Anders eens. Het ziet er erg interessant uit, maar erg prijzig! Lok je niet meer mensen, voor zowel het boek als het symposium, als je een aantal artikelen online kan lezen? Ben erg benieuwd naar je oordeel Marco!


    4 maart 2005 om 13:11
    Hans Mestrum

    Jammer dat het zo duur is. De TINE en gratis en dan dit….past niet echt in de open source marketing gedachte 😉

    Maar ik neem dat er weer iemand verslag doet van het symposium .


    4 maart 2005 om 13:13
    Arnoud

    Het is zo duur omdat de sprekers toch ook betaald moeten worden 😉


    4 maart 2005 om 13:25
    Deef

    Minder ouwehoeren en meer bloggen lijkt me een wijs verhaal om daar te houden


    4 maart 2005 om 13:30
    evroekel

    Ik sluit mij geheel aan bij Anders, de informatie op de site is veel te summier. Ik zie enkel 5 punten waarom ik het zou moeten bijwonen en dat is het zo’n beetje.

    – Geen idee wie van de sprekers nu wat gaat behandelen.

    – Geen idee of elke spreker 5 minuten krijgt of een uur. ’t start 13:00 uur en borrel om 15:30 uur?

    – Geen idee wat er in die manual wordt behandeld. Waar is een inhoudsopgave c.q. summary?

    – geen idee wie die manual heeft geschreven?

    – geen idee of het bijwonen van symposium nog wel zin heeft als je de manual zou bestellen.

    – waar zijn de bekende 2=1 aanbiedingen? Ga naar symposium en krijg de manual met 50% korting…

    – Geen idee of de manual 10 pages of 200 pages is.

    – Waarom een logo van iemand met een fototoestel?

    – What the …. is blogven?

    – Moet ik dit nog serieus nemen als ik naast een manual een t-shirt kan bestellen?

    – hoe denk je dat het switchen naar een volstrekt ander weinig zeggend domein tribez.nl bij de gemiddelde bezoeker overkomt zonder enige uitleg hierover en als tribez.nl homepage niets anders dan t-shirts verkoopt?

    Iemand ooit eens het geheel bekeken vanuit de doelgroep die naar dit symposium zou moeten komen? BTW ik behoor zakelijk gezien tot die doelgroep..


    4 maart 2005 om 18:09

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief