Bloggers buitenproportioneel invloedrijk

19 april 2006, 04:09

Communicatie Online: Bloggers en internet-opinieleiders hebben een buitensporig grote invloed op de gemeenschap, aldus een recent onderzoek van Jupiter Research. Uit het onderzoek komt naar voren dat actieve webgebruikers in feite slechts een klein deel vormen van de totale internetpopulatie, terwijl ze wel publieke discussies domineren en zakentrends in gang zetten. Meer dan de helft van de internetgebruikers in Europa consumeert passief en draagt op geen enkele wijze bij aan het web en 23 procent komt alleen in actie als ze daartoe worden opgeroepen. De resterende minderheid, die wel actief is via messageboards, websites en blogs, krijgt zo volgens de onderzoekers een onevenredig grote invloed.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!